بورس

سهام کدام صنایع اسفند ماه سودساز است؟

بورس هفته گذشته رشد کمتر از یک درصدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران بازار وجود دارد و کارشناسان چند گروه را به واسطه این اخبار مستعد رشد می‌دانند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، طی هفته اخیر شاخص کل در حدود ۰٫۴۳ و شاخص هم‌وزن ۱٫۵ درصد رشد داشتند و در نهایت شاخص کل بورس روی عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد ایستاد.

اغلب کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بورس این هفته همانند هفته گذشته متعادل و گاها نوسانی باشد.

هر روز اخبار مختلفی روی بازار سرمایه و معاملات تاثیر می‌گذارد. بر همین اساس امروز مهم‌ترین خبرها جنگ بین روسیه و اوکراین، مذاکرات وین و قیمت دلار است.

وزیر خارجه روسیه می‌گوید: روسیه هیچ زمانی برای گفتگو با رئیس‌جمهور اوکرین ندارد. زلنسکی شانس خود را برای مذاکره در زمینه مسائل امنیتی از دست داده است. ما به‌دنبال اشغال اوکراین نیستیم و هدف از عملیات نظامی خلع سلاح آن و ریشه‌کن کردن نازیسم از آن است. ایالات متحده از اوکراین برای بازدارندگی در مقابل روسیه استفاده می‌کند. اوکراین خط قرمز ماست و ما بار‌ها گفتیم نمی‌توانیم اجازه دهیم این کشور عضو ناتو شود. (سی‌ان‌ان)

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید: غنی‌سازی با سقف حداکثری ۶۰ درصد برقرار است و همین امر منجر شد غربی‌ها شتابان پای مذاکره بیایند و با لغو تحریم‌ها غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۵ درصد ادامه پیدا می‌کند. (ایسنا)

قیمت دلار در حال در بازار آزاد بیش از ۲۶ هزار تومان و در صرافی‌‌های بانکی نیز میانگین ۲۵ هزار و ۹۰۰ است.

کدام سهام بورسی رشد می‌کنند؟
پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در صورت مذاکرات نتیجه‌بخش گروه‌های خودرویی و بانکی وضعیت خوبی خواهند داشت.

مهشید داداش‌زاده عقیده دارد که بورس تحت تاثیر اخبار برجام است تا تحولات روسیه و همچنان صنایع ریالی پیشتاز بازار خواهند بود.

ایمان رئیسی از دیگر کارشناس بازار سرمایه می‌کند: سهام پالایشی، ساختمانی و سیمانی طی روزهای آینده به واسطه برجام و جنگ میان روسیه و اوکراین می‌توانند تحرکات بیشتری داشته باشند.

علی عصاری، کارشناس بازارهای مالی نیز تاکید می‌کند که به واسطه اخبار برجام اسفند ماه گروه‌های بانکی، خودرویی، حمل و نقل، ساختمانی، دارویی، غذایی و به نوعی سهام ریالی رشد می‌کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به اخبار مذاکرات برجام و جنگ میان روسیه و اوکراین اسفند ماه سهام ریالی، بانکی و خودرویی تحرکات خوبی داشته باشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا