بورس

پیش بینی بورس شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / بازار سرمایه صعودی می‌ماند؟

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ به سطح ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از نبض بازار، در پایان معاملات روز سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران ۱۴ هزار و ۸۳۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۷۶ واحد رسید. بازدهی این شاخص مثبت ۶۹ صدم درصد بوده است.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۵ هزار و ۵۷۶ واحد در رقم ۷۲۶ هزار و ۴۶۰ واحدی ایستاد، بازدهی این شاخص نیز مثبت ۷۷ صدم درصد بود.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲۰۵ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۷۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن فرابورس با افزایش هزار و ۶۲ واحدی به سطح ۱۳۰ هزار و ۵۱۷ واحد رسید.

روز سه شنبه ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان بود که ۱۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس شنبه

یکی از موضوعاتی که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته روند بورس را دچار چالش کرده بود، سیاست دولت در زمینه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بود

وحید جعفری، کارشناس بازار سرمایه، گفت: در صورتی که مصوبه دولت در حوزه نرخ خوراک برای ۶ سال آینده ثابت بماند طبعا این رویداد مثبت خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تقریبا از سال ۱۳۹۲ مشکلات پیرامون نرخ خوراک پتروشیمی‌ها وجود داشته و هر سال با مشکلات متعددی در این زمینه مواجه هستیم.

وی افزود: کسری بودجه و سیاست‌های دولت در قبال چگونگی پوشش کسری بودجه طبیعتا می‌تواند در افزایش بار مالیاتی و هزینه‌های شرکت‌ها خود را نمایان کند، حال باید دید که آیا فرمول برای بلند مدت ثابت می‌ماند یا خیر.

برای روز شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ پیش بینی می‌شود که بورس روزی متعادل و مثبت را سپری کند. مگر اینکه تا روز شنبه خبر‌های منفی و اتفاقات ناخوشایندی بیفتد آن وقت ورق بر می‌گردد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا