بورس

پیش‌بینی بورس شنبه/ کدام صنایع بازار رشد می‌کنند؟

بورس در اولین هفته تابستان روند نزولی به خود گرفت و کارشناسان عقیده دارند که این روند اصلاحی ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۱٫۳ درصدی به تراز یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۱۷ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۰.۱۹ درصدی به ارتفاع ۴۲۱ هزار و ۴۸۱ واحدی رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۲۵ درصدی در ارتفاع ۲۰ هزار و ۴۱۱ واحد قرار گرفت.

در ۵ روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت، بحث کاهش نرخ دلار و اخبار‌ ضد و نقیضی که درباره توافق روانه بورس شد بر روند بازار تاثیر گذاشت که باعث شد به طور میانگین روزانه شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۳۷۶ میلیارد تومان باشیم. به طور کلی در هفته گذشته حدود هزار و ۸۸۲ میلیارد تومان از بازار سرمایه توسط حقیقی‌ها خارج شد.

در هفته‌ای که گذشت شاخص صنعت حمل و نقل با افزایش ۱۱.۵۵ درصد، خرده فروشی ۱۱.۵۴ درصد و صنعت خودرو ۵.۸۵ درصد نسبت به سایر صنایع بورس بیشترین رشد را داشتند. عامل تاثیرگذار بر این صنایع اخبار مربوط به توافق بود که می‌توانست به طور مستقیم بر روی صنعت حمل و نقل تاثیرگذار باشد. از طرفی دیگر بیشترین افت را نیز در صنعت اطلاعات و ارتباطات به میزان ۸.۰۲ درصد و صنعت سیمان به میزان ۶.۲۳ درصد شاهد بودیم.

بورس نزولی می‌شود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تحلیل شرایط بازار می‌گوید: بورس در هفته آینده روند متعادلی خواهد داشت. همچنین معاملات شنبه بازار سرمایه تحت تاثیر مذاکرات برجامی برای گروه‌های ریالی خواهد بود. اخبار خوش برجام نتوانست موجب رشد گروه‌های ریالی شود، شکست مذاکرات نیز نمی‌تواند افت شدید این گروه‌ها را در پی داشته باشد.

او توضیح می‌دهد: در بازار سرمایه نشانه‌های رکود وجود دارد. قیمت‌های سهامی ریزش زیادی داشته و نمی‌تواند بیش از ارزش ذاتی خود پایین بیایید، از سوی دیگر توان رشد ندارد و به نوعی وضعیت بازار سهام در حالت ابهام است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا