بورس

پیش بینی بورس شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / بورس در انتظار میز مذاکرات

در حالی که شاخص کل بورس طی چهار روز این هفته، ۸.۴۳ درصد افزایش ارتفاع را تجربه کرده بود، در پایان معاملات چهارشنبه، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای ۱۶ هزار و ۳۵۰ واحد اصلاح کرد تا با افت ۰.۸۹ درصدی در محدوده یک میلیون و ۸۲۱ هزار واحدی قرار گیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس در آخرین روز معاملاتی هفته در سوی مخالف روند چند روزه خود گام برداشت. در حالی که شاخص کل بورس طی چهار روز این هفته، ۸.۴۳ درصد افزایش ارتفاع را تجربه کرده بود، در پایان معاملات چهارشنبه، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای ۱۶ هزار و ۳۵۰ واحد اصلاح کرد تا با افت ۰.۸۹ درصدی در محدوده یک میلیون و ۸۲۱ هزار واحدی قرار گیرد.

از سویی شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش ۰.۱ درصدی به سطح ۵۳۸ هزار و ۲۱۸ واحدی رسید.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان، خبر از خروج ۸۶۹ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

همچنین تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارشنبه را ۱۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون و ارزش معاملات را ۹ هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

سهامداران در انتظار نتیجه میز مذاکرات

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در روز جاری وارد تهران شد و در این سفر ۲ روزه خود با جمعی از مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نظر به اینکه اخبار مخابره شده از سوی مذاکرات همواره تاثیر مستقیمی بر معاملات دلار در بازار آزاد و به تبع آن بازار سرمایه داشته است، برپایی مجدد میز مذاکرات هسته‌ای این بار در تهران، کانون تمرکز فعالان اقتصادی شده است.

در حال حاضر به نظر می‌‎رسد اکثر سهامداران منتظر مشخص شدن نتیجه اتفاقات اخیر در زمینه اظهار نظر‌های ضدونقیض مقامات سیاسی طرفین ایرانی و خارجی هستند. این فاز انتظار ممکن است معاملات کم‌جانی را برای بازار سهام در روز‌های آتی به ارمغان آورد.

پیش بینی بورس شنبه

تکنیکال شاخص کل

با نگاهی به چارت شاخص کل، در می‌یابیم که برخورد شاخص با تراز ۱۰۰ فیبوناچی اکستنشن، کمی از سرعت رشد آن کاسته است.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشدی که از ابتدای اسفندماه آغاز کرده است موفق به عبور از خط روند مقاومتی خود شده است که پیش‌تر چندین بار از صعود شاخص جلوگیری کرده بود. یک سناریوی مطرح شده از سوی برخی کارشناسان برای کوتاه‌‎مدت، ادامه اصلاح شاخص برای پولبک به خط داینامیک است.

محدوده مشخص شده در تصویر، محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۱۵ هزار واحد است که از سوی دیگر تراز ۳۸ فیبوناچی اصلاحی رسم شده بر روی لگ صعودی اخیر و همچنین خط‌میانی چنگال رسم شده در چارت شاخص کل است.

در همین حال برخی کارشناسان عقیده دارند فاز اصلاحی شاخص کل زودتر از این محدوده‌ها پایان خواهد یافت که در این صورت باید منتظر فشردگی و اصلاح زمانی شاخص باشیم.

بنابراین برای پیش بینی بورس شنبه می‌توان انتظار تداوم اصلاح را با توجه به روند کاهشی موقتی که در بازار ارز نیز شاهد هستیم، داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا