بورس

زیان سهامداران بورس کی جبران می‌شود؟

بورس امروز افت ۰.۰۵ درصدی داشت اما شاخص هم‌وزن با رشد ۸۶۱ واحدی را به تجربه کرد. به گفته کارشناسان، بورس در کوتاه مدت صعودی می‎‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۸۰۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد قرار گرفت. اما شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۸۶۱ واحدی مواجه شد.

امروز نمادهای فولاد، وپارس، وبانک، فارس، خودور، تاپیکو، خگستر و ونوین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. نمادهای صبا، اتکای، مادیرا و پخش نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

بورس رشد می‌کند؟


مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شاخص کل بورس میل به افزایش دارد. در فصل مجامع هستیم و استقبال مردم از DPSها و سودهای احتمالی زیاد است. بنابراین انتظار می‌رود که در کوتاه مدت روند افزایشی را در بازار سرمایه مشاهده کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند: این موضوع به این معنا نیست که ما هیچ روز منفی را در بازار تجربه نخواهیم کرد. ذات بازار منفی و مثبت است. اینها در کنار هم قرار خواهد گرفت. عواملی مثل خبرهای خوش برجام، سودآوری شرکت‌های بزرگ، افزیش قیمت سهام لیدر بازار مثل فولاد، شپنا و شستا حرکت مثبت اینها می‌تواند مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس دلگرم کند.

محبی ادامه می‌دهد: بیشترین مسئله الان بحث افزایش حجم معاملات و عدم خروج نقدینگی حقیقی‌ها که انتظار داریم این روال ادامه‌دار باشد تا وضعیت بازار را مثبت کند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: به نظر من شاخص کل، قابل اتکا نیست و باور دارم عملکرد ملی بورس روی شاخص کل لحاظ نمی‌شود. تمام پرتفوی‌ها طی چندماه آینده به سودآوری نمی‌رسند و نمادهایی که ۹۰ درصد اصلاح داشتند، مسیر زیادی برای برای جبران زیان دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا