بورس

‌پیش‌بینی بورس فردا ۱۸ اسفند / بورس از رکود خارج شده است؟

بورس امروز پس از سه روز صعود روند نزولی به خود گرفت. به گفته کارشناسان این وضعیت بازار طبیعی و احتمالا تا پایان سال شاهد روند صعودی معاملات باشیم.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز افت شش هزار واحدی داشت و شاخص به سطح یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران در این روز ۴۰۱ هزار و ۵۰۸ معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۴۱۲ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، شستا، وبملت، خودرو، فارس، وتجارت و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای شتران، ومعادن، کاوه، فملی و فایرا تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

انتظار می‌رود بورس در روزهای آینده همچنان متعادل باشد و نقدینگی در میان صنایع مختلف جریان یابد.

بورس مثبت می‌شود؟


علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به روند نوسانی امروز، پیش‌بینی می‌شود بازار فردا در نیمه اول معاملات منفی و نیمه دوم متعادل دنبال شود.

وی توضیح می‌دهد: در روزهای اخیر بانکی‌ها و خودرویی‌ها از تاثیرگذارترین گروه‌ها در رشد شاخص کل بودند. دیروز نیز پالایشی‌ها با تقاضای خوبی همراه شدند. اما امروز ورق برگشت و خودرویی‌ها، بانکی‌ها و پالایشی‌ها با عرضه همراه شدند. ولی فلزات اساسی به مراتب وضعیت بهتری داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: نمی‌توان گفت که شاخص از مدار رکود خارج شده است یا نه. باید منتظر ماند و دید معاملات روزهای آینده به کجا می‌رسد.

عصاری در پایان می‌گوید: بورس تقریبا به تعادل رسیده؛ همچنین شاخص در محدوده یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحدی تثبیت شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا