بورس

بورس هفته آینده چگونه است؟ / کدام صنایع بورسی رشد می‌کنند؟

هفته گذشته شاخص کل بورس با روندی مثبت همراه بود و در آخرین روز معاملاتی در کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار گرفت. هفته آینده روند بازار سرمایه چگونه است؟ 

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، هفته گذشته شاخص کل بورس با روندی مثبت همراه بود و در آخرین روز معاملاتی در کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار گرفت. هفته آینده روند بازار سرمایه چگونه است؟

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار هفته آینده به تجارت‌نیوز گفت: روند سردرگم بازار همچنان ادامه دارد. هفته گذشته نیز با وجود مثبت بودن شاخص، زیان‌های سهامداران کاهش نیافت و این رشد به نفع سهامداران خرد نبود.

محبی ادامه داد: به نظر می‌رسد مقام ناظر و قانون‌گذار از بین تلاش برای بهبود شرایط بورس و “مهندسی شاخص” مسیر راحت‌تر که همان مسیر دوم است را انتخاب کرده باشد.

وی در بخش دیگری افزود: در میان اخبار ناخوشایندی که در دو هفته اخیر از بازار داشتیم، انتخاب آقای صالح‌آبادی به عنوان رییس کل بانک مرکزی دولت سیزدهم و نشانه‌های اجماع جامعه جهانی برای بازگشت به برجام بیشترین اثر را می‌تواند بر بازار بورس داشته باشد. همچنین از بین این دو خبر نیز بازار به احتمال بازگشت به برجام خوشبین نیست و افزایش قیمت دلار نیز مهر تاییدی بر این عدم اعتماد بوده است.

این کارشناس بازار افزود: می‌توان گفت نمود چشم امید بازار سرمایه به سیاست‌های منطقی رییس کل بانک مرکزی است. با توجه به سوابق بورسی آقای صالح آبادی می‌توان امیدوار بود ایشان برای بازگشت اعتماد جامعه سهامداری به بورس تلاش نماید.

محبی تاکید کرد: فراموش نکنیم در یک سال اخیر فرصت‌های بسیار زیادی از بین رفت و شرایط شکننده بازار بورس می‌تواند با اتخاذ تصمیم‌های درست، احیا شود. از آن‌جا که شاهد افزایش بهبود اوضاع کالاهای اساسی در جامعه جهانی هستیم، اصلاح عمومی بازار با بهره‌برداری از پتانسیل‌های نهفته در گروه شیمیایی‌ها و فلزات امکان‌پذیز است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا