بورس

پیش‌بینی بورس در هفته سوم فروردین (اینفوگرافیک)

بورس در اولین هفته کاری سال ۱۴۰۱ رشد بیش از چهار درصدی را داشت. به گفته کارشناسان اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد، بازار سرمایه همچنان سبزپوش باقی می‌ماند.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس از سطح یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد به یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد رسید. بورس رشد ۴.۲۸ درصدی را تجربه کرد.

در این هفته شاخص هم‌وزن با رشد ۴.۸۱ درصد به میزان ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد روی پله ۳۶۵ هزار و ۲۶۸ واحد قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز با رشد ۴.۲۸ درصدی به عد ۱۹ هزار و ۳۱۶ واحد رسید.

در طول هفته گذشته به غیر از روز سه‌شنبه که ۲۸۴ میلیارد تومان خروج پول را شاهد بودیم. به ترتیب روز شنبه ۱۸۷ میلیارد تومان، روز یکشنبه دو میلیارد تومان، روز دوشنبه ۴۳۸ میلیارد تومان و روز چهارشنبه ۶۹ میلیارد تومان ورود پول به بازار سرمایه صورت گرفت.

اخباری که در هفته گذشته بورس را تحت تاثیر قرار داد، خبر حذف ارز ترجیحی از دارو بود که با وجود عدم حذف ارز ترجیحی، اما صنعت دارو رشد خوبی را تجربه کردند.

همچنین خبر سرمایه‌گذاری در طرح توسعه پالایشگاه غیر بورسی، افزایش حجم صادرات نفتی، اجبار به توزیع سهام زیرمجموعه ایران خودرو پس از افزایش ۴۰ درصدی، خبر اعطای تسهیلات به فعالان حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و استارت آپ‌ها که باعث افزایش اشتغال و سود آوری خواهد بود، تاثیر به سزایی بر روند بازار سرمایه داشت.

در نهایت در آخرین روز کاری هفته اخیر روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرده که سود سپرده‌های بانکی صندوق‌های سرمایه‌‍‌گذاری مشمول مالیات نخواهد بود. این موضوع می‌تواند نقدینگی زیادی توسط حقوقی‌ها به بورس وارد کند.

پیش بینی بورس در هفته سوم فروردین 1401

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا