بورس

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

چهارشنبه با تعلیق نمادهای خودرویی، شاخص کل بورس با بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد (۰٫۶ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ واحد قرار گرفت. در این روز بانکی‌ها پیشتاز بازار بودند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، جز یکشنبه که بورس تحت تاثیر بازگشایی شستا در روز قبل منفی شد،بازار سهام هفته گذشته مثبت بود. در نهایت چهارشنبه با تعلیق نمادهای خودرویی، شاخص کل بورس بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد (۰٫۶ درصد) کرد. و در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ واحد قرار گرفت. در این روز بانکی‌ها پیشتاز بازار بودند.

پیش‌بینی‌ها خبر از آغاز سبز بورس در شنبه را می‌داد. اما اعلام خبر لغو افزایش قیمت خودرو، گمانه‌زنی‌ها را نسبت به آغاز خنثی و یا حتی منفی بازار شدت بخشید.

در نهایت بخش زیادی از کارشناسان شنبه را نوسانی، خنثی و یا منفی پیش‌بینی کرده‌اند. برخی نیز به شرط افزایش قیمت دلار به پایان سبز بورس در اولین روز از هفته آینده امیدوارند. احتمال ایجاد صف طویل فروش در حالی برای نماد خودرو زیاد است که گروه‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، فلزی و غذایی از اقبال خوبی برخوردار خواهند بود.

در حالی که با اقدامات دستوری دولت بازار سهام هفته نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. شوک آخرهفته به بورس بر بی‌اعتمادی سهامداران خرد دامن زده است. حال باید دید بازار سهام هفته آینده را به مدد قیمت دلار و گروه‌های متاثر از آن آرام و مثبت سپری خواهد کرد یا باز هم خبرهای غافلگیرکننده و منفی برای این بازار در راه است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا