بورس

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم فروردین (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس در مقایسه با چهارشنبه هفته گذشته رشد بیش از دو درصدی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان با توجه به وضعیت بورس، بازار احتمالا هفته آینده روند اصلاحی را تجربه کند.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته سوم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس رشد کرد. بازار سرمایه، هفته گذشته را در سطح یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۷۹ واحد به پایان رساند.

این در حالی است که شاخص کل بورس روز چهارشنبه، ۱۱ فروردین به حدود یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۴۸ واحد رسید. این ارقام به معنای رشد ۲٫۲۱ درصدی شاخص کل است.

شاخص هم وزن از عدد ۳۶۵ هزار و ۹۰۳ واحد به ۳۷۷ هزار و ۳۶۹ واحد رسید و با رشد ۳.۱۳ درصدی همراه شد. شاخص کل فرابورس نیز رشد ۲.۷۵ درصدی را تجربه کرد و به ۱۹ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. همجنین ارزش معاملات روز دوشنبه شش ماهه اخیر خود را شکست.

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: خرید سهام ایران خودرو و سایپا در بازار سرمایه توسط شرکت‌های زیر مجموعه این دو شرکت و با پول خود این شرکت‌ها غیرقانونی است. برخی از شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو و سایپا، با هزینه خود این دو خودروساز، سهام آن‌ها را می‌خرند که این موارد جزو بی نظمی آن‌ها به شمار می‌آید که دولت به این موضوع ورود کرده است. (باشگاه خبرنگاران)

از ۱۵ فروردین ماه قرار شد تمام سهامداران بورس می‌توانند تمام مظنه‌های یک سهم را بدون محدویت مشاهد کنند. (سنا)

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس خبر داد و گفت: از ظرفیت کمیسیون برای تامین مالی آن‌ها در بازار سرمایه استفاده می‌شود. (ایرنا)

خدابخش، نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس بیان کرد: سازمان بورس از ناشرانی که سود سهامداران را از طریق سجام پرداخت نکنند، شکایت می‌کند.(سنا)

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم فروردین


روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا