بورس

هفته آینده کدام گروه‌ها شاخص‌ساز هستند؟

با توجه به تعطیلی پیش آمده به دلیل شیوع کرونا در کشور معاملات بورس هم متوقف شده است. به نظر می‌رسد در هفته پیش رو باز هم شاهد روند مثبت شاخص و نمادهای شاخص‌ساز بازار باشیم. نظر کارشناسان درباره بازار هفته آینده به چه صورت است؟

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سرمایه در هفته‌های گذشته روند مثبت و صعودی را در پیش گرفت. تحرکات مثبت بازار در روزهای گذشته شاخص کل بورس را به ۱٫۵ میلیون واحد رساند.

در هفته‌ای که گذشت بازار سهام تنها دو روز معاملاتی داشت و بازدهی بازار در این مدت یک درصد بود. شاخص کل در روز اول هفته روندی نزولی داشت ولی در روز یکشنبه با ۲۰ هزار واحد رشد به کار خود پایان داد. نمادهای پالایشی و شستا هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس در این دو روز داشتند.

اما حالا با توجه به تعطیلی پیش آمده به دلیل شیوع کرونا، معاملات بورس هم متوقف شده است. به نظر می‌رسد در هفته پیش رو باز هم شاهد روند مثبت شاخص و نمادهای شاخص‌ساز بازار باشیم.

به نظر برخی از کارشناسان بازار سرمایه مثل نیما میرزایی روند بازار هفته آینده مانند هفته گذشته خواهد بود. همچنین روند شاخص کل مثبت و صعودی است. او درباره گروه‌های پیش‌رو در بازار هفته آینده  هم گفت: نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار سهام می‌توانند روند قابل قبولی را داشته باشند.

اما دیگر کارشناس بازار سهام، مریم محبی هم در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار در هفته آینده به دلیل بالا رفتن نرخ دلار در نتیجه تحولات افغانستان و بیم بازار از  اعمال سیاستهای کنترلی در بازار به دنبال نهایی شدن نام وزرای پیشنهادی کابینه ، سردرگم خواهد بوند.

وی در این باره افزود: به نظر می‌رسد بازار هفته آینده با شوک انتخاب وزرای کابینه همراه باشد.این شوک‌های هیجانی زمانی به بازار وارد شده است که هفته گذشته شاخص به مقاومت روانی ۱٫۵ میلیون واحدی رسید. به همین دلیل هفته آینده زمان مناسبی برای نوسان‌گیری‌های کوتاه مدت خواهد بود.

محبی در بخش دیگری گفت: اگر در قیمت دلار شاهد ثبات نسبی باشیم، انتخاب سهام‌های مناسب به عنوان واچ لیست، برای هفته آینده راحت‌تر خواهد بود. همچنین هفته آینده گروه‌های بانکی، فلزی و پتروشیمی می‌توانند بیشترین تاثیر را در روند کلی شاخص کل و هم‌وزن بگذارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا