بورس

پیش بینی بورس ۱۶ تیر / تاثیر نمادهای کوچک در روند بورس

کاهش حاشیه‌های حول و حوش بازار سرمایه و دستکاری در قوانین و مقررات بازار سهام توانست تا حد زیادی تعادل را به بازار برگرداند و به بهبود کلی روند بازار کمک کند.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام در روزهای گذشته با بازدهی مثبت و رشد قابل توجه شاخص کل به کار خودش پایان داد. در دو روز گذشته شروع حرکت نمادهای کوچک و قفل در صف فروش بازار آغاز شده است و این تک سهم‌ها توانستند تحرکات کلی بازار را تحت تاثیر خود قرار بدهند.

میثم مسلمان زاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سهام در گفتگویی با تجارت‌نیوز درباره اثر کلی تغییرات نمادهای کوچک بورسی گفت: باز شدن بدون دامنه نوان این نمادها  و اصلاح قیمتی که به صورت گسترده در این سهم‌ها اتفاق افتاد علی رغم ارزندگی که داشتند برای ورود بسیاری از سهامداران جذاب شده یود و در قیمت‌های خوبی بعد از اصلاح قرار گرفتند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: کم شدن حاشیه‌های حول و حوش بازار سرمایه و کاهش دستکاری در قوانین و مقررات بازار سهام توانست تا حد زیادی تعادل را به بازار برگرداند و به بهبود کلی روند بازار کمک کند.

او می‌گوید: همواره مسیر بازار را حقیقی‌ها مشخص کرده‌اند و با توجه به این موضوع که بیشتر دارایی‌های حقیقی‌ها در نمادهای کوچک وجود داشته است برداشته شدن قفل از این سهم‌ها به بهبود اطمینان این افراد کمک کرده است. در چند روز گذشته تحت تاثیر تحرکات مثبت بازار ورود نقدینگی به بازار را داشتیم. باید توجه کنیم که تا زمانی که اطمینان در بین سهامداران حقیقی بازار شکل نگیرد بازار تغییری را حس نمی‌کند.

مسلمان زاده در بخش دیگری گفت: تحرکات مثبت نمادهای کوچک می‌تواند تاثیر بسزایی در نمادهای بزرگ بازار بگذارد در هفته‌های گذشته حمایت‌های خوبی از نمادهای بزرگ بازار شد اما این حمایت‌ها کافی نبود و این نمادها از طریق نمادهای کوچک هم باید مورد توجه قرار می‌گرفتند تا روند کلی بازار تغییر کند.

مسلمان زاده در آخر تاکید کرد: روند مثبت در نمادهای کوچک بازار شروع شده است و این نمادها بعد از اصلاحاتی که داشته‌اند در قیمت‌های فعلی برای خرید جذاب شده‌اند. وی افزود: بازار در روزهای آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و نمادهای کوچک بازار هم روند قابل قبولی را از خود نشان می‌دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا