بورس

پیش‌بینی بورس فردا / چرا بازار سرمایه رشد نمی‌کند؟

بورس همچنان روند نوسانی دارد و امروز شاخص کل کمی مثبت شد، با وجود این روند می‌توان به رشد بازار سرمایه امیدوار بود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز با رشد هفت هزار و ۶۷۵ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی رسید. شاخص هم وزن نیز با رشدی قابل توجه و امیدوارکننده برای صاحبان سهم‌های کوچکتر به کار خود پایان داد. رشد دو هزار و ۷۷ واحدی شاخص هم وزن باعث شد تا جای پای این سنجه بورسی در کانال ۴۰۰ هزار واحدی تثبیت شود و رقم ۴۱۰ هزار واحدی به ثبت برسد.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار برای فردا یک مقدار پرعرضه است و به نوعی روز خوبی برای سهامداران نخواهد بود. حتی ممکن است تعداد سهم‌های منفی بیش از تعداد سهام مثبت در بازار باشد.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد: بورس یک سری سیگنال‌های امیدوار کننده برای حجم و ارزش معاملات می‌دهد و امروز به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسید. ولی همچنان یک سری سیگنال‌های ناامیده کننده نیز در بازار وجود دارد.

بورس همچنان سردرگم است

وی ادامه داد: برای مثال خروج پول از بازار سرمایه نگران کننده است. البته نکته اسیاسی سردرگمی بازار سرمایه در گروه‌های ریالی (گروه‌ای که این روزها به واسطه سیگنال مثبت برجام رشد کرده است) و دلاری است. در حال خبر دقیق و موثقی درباره برجام و آینده بازار سرمایه نیست.

به گفته این کارشناس، بازار سردرگم همان بازار نوسانی است.

حق‌شناس تاکید کرد: کلیت اقتصاد کشور در انتظار یک خبر قطعی است. دوسال برزخ برجام باعث شده که سرمایه‌گذاران سردرگم باشند.

وی در پایان با اشاره به صف شدن استقلال گفت: هنوز سهام سرخابی‌ها کشف قیمت نشده است. اما ارزش مارکت‌ این دو تیم با توجه به گزارش‌ها و صورت‌ مالی‌ها این نیست. دو باشگاه برند هستند و یک سری دارایی دارند و باتوجه به این وضعیت صف فروش شدن سهام استقلال طبیعی است. معاملات بورس بر مبنای هوداری نیست و تنها هواداران چند روز می‌توانند خرید کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا