اقتصادی

پرواز بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ چقدر محتمل است؟

اگرچه بسیاری از کارشناشان عقیده دارند افزایش نرخ بهره در آمریکا به ضرر بازارهای مالی است اما یک کارشناس عقیده دارد ممکن است بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۲ پرواز کند.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، آنتونی پمپلیانو، بنیانگذارشرکت دیجیتال مورگان در مصاحبه با CNBC در رابطه با بازار رمزارزها گفت: نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ می‌تواند تاثیر متفاوتی بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد و یک شاخص شگفت‌انگیز را رقم بزند.

معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال عملکرد ۱۰ ساله خزانه‌داری و اقدامات اقتصادی آمریکا را دنبال می‌کنند تا احساسات بازار را متوجه شوند.

بنیانگذار مورگان عقیده دارد بازار رمزارزها در حال حاضر شرایط خاصی دارد و هنوز اطلاعات کافی برای سنجش بازار وجود ندارد اما منطقی این است که افزایش نهره بهره در امریکا می‌تواند بر بازارهای مالی تاثیر منفی داشته باشد.

نرخ بهره در آمریکا


چند روز گذشته مقامات فدرال رزرو اعلام کردند برای مبارزه با تورمقصد دارند نرخ بهره را افزایش دهند.

اگرچه افزایش نرخ بهره سیگنالی منفی برای بازارهای مالی است اما پومپلیانو عقیده دارد اگر همبستگی ۱۰ ساله خزانه‌داری و بیت‌کوین را در نظر بگیریم ممکن است سیاست افزایش نرخ بهره شیگنالی صعودی برای بازار باشد.

«شاید شما فکر کنید که با افزایش نرخ بهره وقت فروش دارایی‌های پرریسک است اما به حباب دات‌کام سال ۹۹ برگردید می‌بینید که افزایش نرخ بهره تاثیری نداشت. اگر شرایط درست پیش برود افزایش نرخ بهره به نفع بیت‌کوین است.»

این پیش‌بینی در حالیست که پمپلیانو قبلا پیش‌بینی کرده بود بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد اما این پیش‌بینیها محقق نشد.

سرمایه‌گذاران نهادی


بیت‌کوین آنقدر گران قیمت شده که دیگر مردم عادی به خرید این ارز دیجیتال علاقه نشان نمی‌دهند و شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران نهادی بیت‌کوین می‌خرند و این موضوع باعث شده تا کارشناسان پیش‌بینی کنند سقوط بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ زیاد محتمل نباشد.

اگر شرایط به نفع بازار رمزارزها نباشد و بازار نزولی شود احتمالا بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار ریزش می‌کند و در آن محدوده تثبیت می‌شود اما بیت‌کوین بعد از هاوینگ خود هنوز برای صعود وقت دارد و باید هنوز منتظر باشیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا