اقتصادی

خبر بد برای شیبا / SHIB در ۲۰۲۲ چه می‌شود؟

پس از اینکه محبوبیت و ارزش شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافت، قیمت این ارز دیجیتال در ماه‌های آخر سال روندی نزولی به خود گرفت و با آغاز سال ۲۰۲۲ هم این توکن خروج سرمایه قابل‌توجهی را به ثبت رساند.

به گزارش روندبازار، بعد از اینکه محبوبیت و ارزش شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافت، قیمت این ارز دیجیتال در ماه‌های آخر سال روندی نزولی به خود گرفت و با آغاز سال ۲۰۲۲ هم این توکن خروج سرمایه قابل‌توجهی را به ثبت رساند.
از اول تا هشتم ژانویه، ارزش بازار شیبا با سقوطی ۳٫۵ میلیارد دلاری از ۱۸٫۶۸ میلیارد به ۱۵٫۱۶ میلیارد دلار کاهش یافت.

عامل اصلی نوسان شیبا چه بود؟

اگر چه کل بازار رمزارزها در حال نوسان است، اما یکی از دلایل نوسان این توکن این است که دارندگان شیبا با فروش و سیو بخشی از سود، ریسک نگهداری این ارز را کاهش داده‌اند.

در مجموع، نوسان فعلی شیبا با فعالیت برخی نهنگ‌ها و فروش آنها تشدید شده است. به عنوان مثال در یک لحظه یک نهنگ به تنهایی با جابجایی سه میلیارد دلار از سرمایه خود به حساب‌های مختلف بازار را شوکه کرد.

علاوه بر این، اگر چه نمی‌توان دلیل اصلی نوسان شیبا را بیان کرد اما به نظر می‌رسد این توکن یکی از قربانیان اصل ریزش اخیر بازار رمزارزها بوده است. این نوسان در حالی رخ داده که بازارهای مالی به دلیل افزایش تورم دچار نوسان شده‌اند. موضوعی که فدرال‌رزرو را مجبور کرده تا سیاست‌های مالی انقباضی را در پیش بگیرد.

شیبا در سال ۲۰۲۲ چه می‌شود؟

با وجود نوسان اخیر، هواداران شیبا همچنان نسبت به این ارز دیجیتال حس صعودی دارند. به نظر می‌رسد این جو صعودی از دیگر سنجه‌های شیبا ناشی می‌شود که همگی سیگنال‌های مثبتی را به همراه داشته است.

به عنوان مثال، همانطور که فین‌بولد گزارش داده، شیبا به رکوردشکنی از نظر تمایل سرمایه‌گذاران در فصول مختلف ادامه می‌دهد. ۹ شرکت بزرگ مالی دنیال بخشی از سود خود را به کیف پول‌ رسمی شیبا منتقل کردند تا بسوزانند. فرایند سوزاندن رمزارزها یک حرکت مثبت در جهت افزایش ارزش یک توکن محسوب می‌شود.

در عین حال، شیبا همچنان به فهرست صرافی‌های جدید اضافه می‌شود. اخیر صرافی رمزارز آپ‌هولد هم اعلام کرده که این ارز دیجیتال را در اواسط ژانویه به فهرست توکن‌های خود اضافه می‌کند.

از سوی دیگر بخشی از رشد شیبا هم ناشی از فعالیت زیاد دارندگان این توکن در فضای مجازی بوده است. یک بررسی تازه نشان می‌دهد که تعداد مکالمات حول شیبا در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۶ هزار درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد داشته که بیشترین رشد در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار بوده است. علاوه بر این‌ها، افزایش سلطه شیبا و همچنین فعالیت این توکن در بازار NFT از دیگر تحولات مثبت شیبا بوده است.

اگر تحولات، بازاریابی و محبوبیت توکن همچنان ثابت باشد، سال ۲۰۲۲ می‌تواند یک سال رویایی دیگر برای شیبا باشد.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا