اقتصادی

پیش بینی قیمت بیت کوین / اقدام جدید بانک کاستودیا

در دنیای متغیر ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین با افزایش اندک ۱.۲۰ درصدی، روز چهارشنبه به سطح ۳۵,۳۶۵ دلار رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در میان تغییرات قیمت بیت کوین در بازار امروز، اقدامات مثبت مهمی رخ داده است. بانک کاستودیا که توسط کایتلین لانگ هدایت می‌شود، سکوی جدید نگهداری بیت‌کوین را راه‌اندازی کرده که قصد دارد امنیت دارایی‌های بیت‌کوین را افزایش دهد؛ این خبر اثرات مثبتی بر بیت کوین و بازار کریپتو گذاشته است.

با وجود چالش‌های نظارتی و رد درخواست عضویت بانک کاستودیا توسط فدرال رزرو در ابتدای سال ۲۰۲۳، این بانک که با مجوز بانکداری وایومینگ فعالیت می‌کند، تلاش دارد تا فاصله بین دارایی‌های دیجیتال و سیستم پرداخت دلار آمریکا را پر کند. این پلتفرم به دنبال ساده‌سازی فرآیندها و کاهش ریسک برای مصرف‌کنندگان از طریق ارائه حساب‌های حفاظتی جداگانه و ادغام خدمات نگهداری بیت‌کوین با خدمات دلاری است.

این اقدامات، زیرساخت‌های گسترده‌تر برای مدیریت و امنیت رمزارزها را فراهم می‌کند و می‌تواند به مرور زمان باعث افزایش اعتماد نهادها و پذیرش بیشتر رمز ارزها شود و به طور بالقوه تأثیر مثبتی بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد.

نقد و بررسی CFTC

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در ایالات متحده فعالیت‌های اجرایی خود را در بخش رمزارزها افزایش داده است. این موضوع نشان می‌دهد که صنعت کریپتو ترجیح می‌دهد تا تحت نظارت CFTC به جای کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قرار گیرد. با افزایش تعداد اقدامات نظارتی در سال ۲۰۲۳ به ۴۷ مورد، که ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل است، CFTC نظارت خود بر صنعت رمزارزها را تقویت کرده است.

این افزایش فعالیت‌ها نقش رو به رشد CFTC را در فضای رمزارزها نشان می‌دهد و چالش‌هایی را برای درک این صنعت از نقش نظارتی اندک CFTC نسبت به SEC ایجاد می‌کند. تمرکز بیشتر بر نظارت بازار ممکن است بر قیمت رمزارزها تأثیر گذاشته و به اقدامات سخت‌گیرانه‌تر برای انطباق قوانین حقوقی منجر شود که ممکن است روی احساسات سرمایه‌گذاران و دینامیک‌های بازار کریپتو تأثیر بگذارد.

دفتر حمایت مالی مصرف‌کنندگان ایالات متحده (CFPB) قوانین پیشنهادی را برای نظارت بر ارائه‌دهندگان پرداخت‌های عمده غیربانکی، از جمله تراکنش‌های انجام شده از طریق برنامه‌های پرداخت مصرف‌کننده دیجیتالی، ارائه داده است.

این پیشنهاد به برخی تراکنش‌های رمزارزی و انتقالات دارایی‌های دیجیتال برای اهداف غیرتجاری اجازه می‌دهد تا زیر چتر نظارتی CFPB قرار گیرند، که نشان‌دهنده یک گام بزرگ در جهت ادغام استانداردهای رمزارز با الزامات نظارتی مالی سنتی است.

نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

تجزیه و تحلیل نوسانات قیمت بیت کوین

تحلیل‌ سناریوهای قیمت بیت کوین نشان‌دهنده وضعیتی متعادل بین روند‌های صعودی و احتمال کاهش قیمت است. سطوح مقاومت بالای قیمت فعلی می‌توانند به عنوان سدی در مقابل رشد قیمت عمل کنند، در حالی که سطوح حمایت پایین‌تر، بالقوه آماده هستند تا در برابر کاهش‌های احتمالی مقاومت کنند. در روند ساید فعلی بیت کوین، اکثر معامله‌گران در انتظار شکست قیمت هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا