اقتصادی

پیش بینی قیمت بیت کوین / قیمت بالای سطح ۲۶ هزار دلار می‌ماند؟

خریداران بازار ارز دیجیتال در ادامه سناریو پیش بینی قیمت بیت کوین، این رمز ارز مهم را در بالای سطح ۲۶ هزار دلا نگه داشته‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت امروز بیت کوین در سطح ۲۶ هزار و ۵۵۳ دلار قرار دارد که براساس سناریو صعودی پیش بینی قیمت بیت کوین، در ۲۴ ساعت گذشته افزایش جزئی کمتر از ۰.۱۰ درصد را تجربه کرده است.

بیت کوین که در حال حاضر در صدر رتبه بندی CoinMarketCap در رتبه اول قرار دارد، دارای ارزش بازاری ۵۱۷ میلیارد دلاری است. عرضه در گردش این ارز دیجیتال نیز ۱۹,۴۸۸,۰۸۷ کوین BTC است که هر روز به سقف نهایی خود یعنی ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ BTC نزدیکتر می‌شود.

رویدادهای اقتصادی مهم برای قیمت بیت کوین

با توجه به همبستگی این ارز دیجیتال با عوامل کلان اقتصادی، در هفته پیش رو، چندین رویداد اقتصادی حیاتی برای تأثیرگذاری بر پویایی قیمت بیت کوین در جریان هستند.

در روز چهارشنبه، ۲۰ سپتامبر، همه نگاه‌ها به فدرال رزرو معطوف خواهد بود، زیرا این نهاد نرخ وجوه فدرال خود را منتشر می‌کند که در حال حاضر روی ۵.۵۰ درصد تعیین شده است.

در همین روز، ناظران بازار مشتاقانه منتظر پیش بینی‌های اقتصادی FOMC، بیانیه FOMC و کنفرانس مطبوعاتی بعدی FOMC خواهند بود. هر نوع موضع تند یا جنگ‌طلبانه این نهاد می‌تواند منجر به نوسانات قابل‌توجهی در بازارهای سنتی شود، که اغلب به بازار کریپتو نیز سرازیر می‌شود.

روز بعد در تاریخ ۲۱ سپتامبر، داده‌های بیکاری منتشر می‌شوند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که افزایش جزئی به رقم ۲۲۲ هزار نفر از سطح ۲۲۰ هزار رخ خواهد داد.

در پایان هفته نیز داده‌های PMI تولید و PMI خدمات به ترتیب ۴۷.۹ و ۵۰.۸ پیش بینی می‌شوند. این شاخص‌ها بینش‌هایی درباره سلامت اقتصادی ارائه می‌دهند و در صورت انحراف از انتظارات، می‌توانند به طور غیرمستقیم قیمت بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهند.

پیش بینی قیمت بیت کوین
نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

پس از بررسی تکنیکال موقعیت فعلی بیت کوین می‌توان روند نزولی محتاطانه‌ای را مشاهده کرد. در حال حاضر، قیمت بیت کوین درست بالاتر از سطح حمایت ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلاری قرار دارد که قبل‌تر یک مقاومت مهم در مسیر خریداران بود.

یک خط روند نزولی در حدود سطح ۲۶ هزار و ۷۵۰ دلار وجود دارد که ممکن است مسیر صعودی بیت کوین را محدود کند. اگر بیت کوین این خط روند را بشکند، قیمت می‌تواند سطح ۲۷ هزار دلار را هدف قرار دهد.

فراتر از سطح مذکور، سطح ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار به عنوان یک مقاومت قابل توجه در مسیر قیمت قرار دارد. عبور از این سطح می‌تواند راه را برای رسیدن به مرز ۲۸ هزار دلار هموارتر کند.

در سمت دیگر، اگر بیت کوین از خط روند ۲۶ هزار و ۷۵۰ دلار فراتر نرود، قیمت ممکن است به سمت ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار عقب‌نشینی کند یا احتمالاً حمایت ۲۶ هزار دلاری را دوباره آزمایش کند.

این حرکت می‌تواند باعث افزایش فروش شده و به طور بالقوه قیمت را به حدود ۲۵ هزار و ۲۵۰ دلار برساند. شاخص فنی میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه و شاخص قدرت نسبی همچنان احتمال وقوع یک حرکت صعودی را نشان می‌دهند.

در پایان، سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار برای سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت است، زیرا قیمت‌های بالاتر از این سطح می‌تواند نشانه خرید باشد، در حالی که قیمت‌های پایین‌تر ممکن است به سیگنال‌های فروش در بازار اشاره کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا