اقتصادی

پیش بینی قیمت بیت کوین/ افزایش احتمال صعود بازار ارز دیجیتال

بیت‌کوین، اخیراً شاهد کاهش ارزش معاملاتی بود و در حال حاضر در محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار است. با این حال، نوسان قیمت ممکن است به دلیل ثبات کلی بازارهای مالی باشد که تا حدودی می‌تواند به نرخ رشد آهسته بازار کار ایالات متحده نسبت داده شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر داده‌های شغلی ایالات متحده در روز جمعه هستند. اعداد اولیه برای رشد شغلی در ماه سپتامبر کمتر از حد انتظار بود. این ارقام می‌توانند تاثیر بسزایی در سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین داشته باشند.

گمانه‌زنی‌ها درباره تایید ETF بیت کوین

استیون شوئنفیلد، مدیر عامل MarketVector Indexes و MD سابق بلک راک، پیش‌بینی می‌کند که SEC یک ETF بیت کوین را در مدت ۳ تا ۶ ماه آینده تائید خواهد کرد.

Schoenfield و Bednall پیش‌بینی می‌کنند که SEC همه برنامه‌های ETF بیت‌کوین را همزمان تأیید می‌کند تا از عواقب تصمیم‌گیری ناعادلانه جلوگیری شود.

تایید ETF بیت کوین می‌تواند ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را طی سه سال جذب کند و به طور بالقوه مقدار فعلی سرمایه مدیریت‌شده از طریق محصولات جانبی بیت کوین را دو تا سه برابر کند.

این امر باعث ایجاد خوش‌بینی در بازار شده و می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های نهادی قابل توجهی را جذب کند، تقاضا را افزایش دهد و به طور بالقوه قیمت بیت کوین را بالاتر ببرد.

پیش بینی جسورانه آرتور هیز

آرتور هیز، مدیرعامل سابق بیت‌مکس پیش‌بینی جسورانه‌ای درباره آینده قیمت بیت کوین دارد. او معتقد است که تا سال ۲۰۲۶، قیمت بیت کوین می‌تواند به رقم حیرت‌آور ۷۵۰ هزار تا ۱ میلیون دلار برسد. این پیش بینی به طور قابل توجهی بالاتر از بسیاری از پیش بینی‌های دیگر است.

برخلاف نوسانات قیمت بیت کوین، بسیاری از کارشناسان نسبت به پتانسیل بلندمدت آن خوش‌بین هستند، به خصوص که در بین سرمایه‌گذاران جریان اصلی پذیرفته شده است.

هیز که به خاطر اظهارات جسورانه‌اش شناخته می‌شود به دلیل مشکلات قانونی از سمت مدیرعاملی BitMEX کنار رفت. پیش‌بینی او نشان‌دهنده هیجان و گمانه‌زنی‌های جاری پیرامون ارزش آینده بیت‌کوین است.

نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در تاریخ ۶ اکتبر امسال در نقطه‌ای حساس قرار گرفته است. در حال حاضر این ارز دیجیتال با قیمت قابل توجه ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده حرکتی مثبت در ۲۴ ساعت گذشته است.

سطح کلیدی معاملات بیت کوین از منظر تحلیلگران بازار، ۲۷ هزار و ۲۷۹ دلار شناسایی شده است. بیت کوین با مقاومت فوری در ۲۷ هزار و ۸۷۳ دلار مواجه است و موانع بعدی خریداران، سطوح ۲۸ هزار و ۴۶۰ دلار و ۲۹ هزار و ۹۹۷ دلار است. در سمت دیگر روند، اگر بازار با فشار فروش مواجه شود، بیت کوین می‌تواند به دنبال حمایت ۲۶ هزار و ۷۹۸ دلار و پس از آن سطوح ۲۶ هزار و ۴۱۴ دلار و ۲۵ هزارو ۹۸۲ دلار باشد.

در سمت دیگر نمودار، اندیکاتور RSI در سطح ۴۹ قرار دارد و نشان‌دهنده احساسات تقریبا متعادل در بین معامله‌گران بازار است. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نیز در سطح ۲۷ هزار و ۲۷۹ دلار قرار دارد.

هر حرکت قیمت به بالاتر از سطح مذکور می‌تواند نشانه‌ای از یک روند صعودی کوتاه‌مدت باشد، در حالی که نزول به زیر آن ممکن است به حرکت نزولی بیت کوین اشاره کند.

الگوی نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که خط ۵۰ EMA ممکن است علاقه خریداران را تحریک کند. در حال حاضر هیچ خبر مهمی منتشر نشده است که بتواند بر مسیر بیت کوین تأثیر بگذارد.

به نظر می‌رسد که احساسات بازیکنان بازار برای بیت کوین در یک دوراهی قرار دارد. تا زمانی که قیمت بالاتر از مرز ۲۷ هزار و ۲۷۵ دلار باقی بماند، پیش بینی قیمت بیت کوین صعودی است، اما یک لغزش کمتر از این سطح می‌تواند آن را به سمت سناریو نزولی سوق دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا