اقتصادی

پیش بینی قیمت بیت کوین / خریداران موضع خود را تغییر می‌دهند؟

مطابق سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال همچنان در جایگاه اول خود باقی مانده و اکنون در قیمت ۲۵ هزار و ۹۵۲ دلار معامله می‌شود که نشان دهنده افزایش قابل توجه ۳ درصدی در روز چهارشنبه است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در میان شرایط متغیر بازار کریپتو، دیوید مارکوس، مدیر عامل Lightspark، چشم‌اندازی مثبت را برای ارزهای دیجیتال ترسیم کرده و ظهور بیت کوین را به عنوان یک شبکه پرداخت جهانی اعلام کرده است. در ادامه انتشار این خبر، سناریوهای صعودی پیش بینی قیمت بیت کوین، تقویت شده‌اند.

علاوه بر این، CoinDesk Indices با همکاری اپراتور صرافی ICE، همکاری تازه‌ای آغاز کرده تا حضور خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه گسترش دهد. پیشرفت‌های اخیر بینش‌های ارزشمندی را در مورد تکامل بیت کوین و نقش محوری فزاینده آن در دنیای مالی ارائه می‌دهند.

بیت کوین یک شبکه پرداخت جهانی می‌شود؟

دیوید مارکوس، مدیرعامل Lightspark و یکی از خالقان پروژه منحل‌شده ارز دیجیتال Diem، دیدگاه مثبت خود را برای تبدیل شدن بیت کوین به یک شبکه پرداخت جهانی بیان کرده است.

مارکوس همچنین بر نیاز به وجود یک پلتفرم جهانی که بتواند نقل و انتقال پول را بدون مشکل، شبیه به ارتباطات متنی یا ویدیویی در پیام‌رسان‌ها انجام دهد، تاکید کرد. او وضعیت کنونی پرداخت‌های جهانی را با عصر تکنولوژی فکس که منسوخ شده است نیز مقایسه کرد.

مارکوس همچنین به موضوع فضای پیشرفت صنعت پرداخت نیز تاکید کرد. تریلیون‌ها دلار از طریق سیستم‌های مرزی منسوخ مانند SWIFT جریان می‌یابند که باحضور یک سیستم پویاتر، به میزان قابل توجهی بهینه می‌شوند. او همچنین خاطرنشان کرد که بیت کوین ممکن است به دلیل قیمت بالای آن، ارز اصلی مبادله‌کنندگان نباشد.

در عوض، بیت کوین به عنوان یک پلتفرم، جهت تسهیل تبادل ارزش بین ارزهای مختلف فیات عمل کند و از شبکه لایتنینگ برای تراکنش ارزهای متقابل کارآمد و کم هزینه استفاده کند. این دیدگاه در ادامه می‌تواند تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین داشته باشد و علاقه سرمایه‌گذاران بیشتری را در این ارز دیجیتال افزایش دهد.

نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین
نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

با ارزیابی جنبه تکنیکال سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین، در این نمودار، روند صعودی قابل توجهی را می‌توان مشاهده کرد که به طور موثر مقاومت قابل توجهی را در سطح ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار شکسته است. این مقاومت قبل‌تر با یک خط روند نزولی که در نمودار چهار ساعته قابل مشاهده است تقویت شده بود و به طور مداوم مانع از پیشرفت صعودی بیت کوین می‌شد.

با این حال، در ساعات اولیه معاملات، بیت کوین با موفقیت بر این مانع غلبه کرد و به بالاترین سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلاری رسید. این سطح اکنون یک الگوی معاملاتی منفی را نشان می‌دهد و مقاومتی برای بیت کوین ایجاد کرده است.

برخلاف افزایش اولیه قیمت، بیت کوین اکنون در حفظ موقعیت خود در بالای آستانه ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار با مشکلاتی مواجه شده و متعاقباً به پایین‌تر از سطح ۲۶ هزار دلار رسیده است. در حال حاضر، قیمت این ارز دیجیتال اندکی بالاتر از سطح حمایت ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار باقی مانده است.

با بررسی شاخص‌های تکنیکال کلیدی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور (MACD)، هر دو شاخص در قلمرو صعودی قرار دارند. علاوه بر این، وجود میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، پتانسیل یک مسیر صعودی پایدار را در سناریو پیش بینی قیمت بیت کوین تقویت می‌کند. البته صعود بیت کوین مشروط بر این است که قیمت بالاتر از سطح ۲۵ هزار و ۶۰۰ دلار باقی بماند.

کاهش احتمالی قیمت به زیر این سطح می‌تواند، سطوح حمایت قابل توجه بعدی، به ویژه در ۲۵ هزار و ۴۰۰ دلار و آستانه ۲۴ هزار و ۹۵۰ دلار را هدف قرار دهد.

در مقابل، اگر بیت کوین بتواند از مقاومت ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلاری عبور کند، قیمت می‌تواند اهداف خود را در ۲۷ هزار دلار و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار تعیین کند. به طور خلاصه، قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار به‌عنوان یک سطح مهم شناخته می‌شود، نفوذ قیمت به زیر سطح مذکور ممکن است نشان‌دهنده تمایل نزولی در بازار باشد، در حالی که معاملات بالای آن می‌تواند نشان‌دهنده تداوم حرکت صعودی در بازار باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا