اقتصادی

پیش بینی قیمت بیت کوین/ اخبار مثبت در بازار ارز دیجیتال

همانطور که سناریو پیش بینی قیمت بیت کوین به نوسان خود ادامه می‌دهد، خریداران بازار کمی تقویت شده‌اند. این ارز دیجیتال برتر در حال حاضر با قیمت ۲۶ هزار و ۲۴۴ دلار معامله می‌شود که حدود ۱.۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، همزمان با افزایش احتمال صعود قیمت در سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین، پیتر شیف، اقتصاددان بزرگ، درباره یک بحران عظیم و خروج سریع از دلار آمریکا هشدار می‌دهد.

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس، ادغام این پلتفرم را با شبکه لایتنینگ بیت کوین تائید کرد. در همین حال، در یک حکم قانونی مهم، یک قاضی به FTX اجازه داده است تا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار کوین در هفته بفروشد. با توجه به اینکه حجم معاملات روزانه در حال حاضر از آستانه ۱۰ میلیارد دلاری عبور کرده است، باید پرسید، آیا نهنگ‌ها دوباره وارد بازار بیت کوین می‌شوند؟

هشدار پیتر شیف درباره دلار آمریکا

پیتر شیف، اقتصاددان مشهور، هشدار جدی درباره مهاجرت قریب‌الوقوع از دلار آمریکا منتشر کرده و بحران شدید اقتصادی را پیش‌بینی کرده است. شیف، یکی از طرفداران طلا به عنوان دارایی ذخیره ارزش، بر اجتناب ناپذیر بودن این بحران به دلیل کسری بودجه ایالات متحده که به طور مداوم در حال گسترش است، تأکید می‌کند. او همچنین پیش‌بینی می‌کند در طول رکودهای آینده، این شرایط ناپایدارتر شود.

با نزدیک شدن به ۳۳ تریلیون دلار بدهی ملی و پرداخت بهره برای این بدهی به عنوان یکی از هزینه‌های دولت، شیف پیش‌بینی می‌کند که قبل از تبدیل شدن این پرداخت‌ها به تنها هزینه دولت، بحرانی رخ خواهد داد.

شیف همچنین به روند رو به رشد کشورها، از جمله اعضای بریکس، برای کاهش اتکای خود به دلار آمریکا در تجارت بین‌المللی اشاره کرد. در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین (BTC) در حال حاضر روند افزایشی دارد. هشدار شیف در مورد بی‌ثباتی دلار آمریکا ممکن است باعث افزایش علاقه به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی جایگزین شود.

یکپارچه سازی شبکه لایتنینگ بیت کوین

کوین بیس که یکی از صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال است، رسما برنامه خود را برای ادغام شبکه لایتنینگ (LN) تائید کرده است. این یک پروتکل پرداخت لایه ۲ است که امکان تراکنش‌های بیت کوین سریع‌تر و ارزان‌تر را فراهم می‌کند، چیزی که کاربران مدتی است خواستار آن هستند.

شبکه لایتنینگ برای مقابله با مشکلات مقیاس پذیری بیت کوین و رقابت با ارزهای دیجیتال جدیدتر که تراکنش‌های سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌دهند، توسعه یافته است. برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس همچنین تعهد خود را برای تسهیل تراکنش‌های بیت کوین سریع‌تر و مقرون به صرفه تر ابراز کرده است.

با این حال، وی هشدار داد که فرآیند یکپارچه سازی مدتی طول می‌کشد و از کاربران خواست صبور باشند. کوین بیس راه صرافی‌های دیگری مانند بایننس را دنبال کرده و شبکه لایتنینگ را برای برداشت و سپرده بیت کوین یکپارچه کرده است. انتظار می‌رود این حرکت کارایی و مقرون به صرفه بودن تراکنش‌های خرد را برای کاربران بیت کوین بهبود بخشد.

قاضی به FTX مجوز فروش ۱۰۰ میلیون دلاری می‌دهد

در یک خبر مهم، قاضی جان دورسی، به صرافی FTX که در حال حاضر مراحل ورشکستگی را طی می‌کند، اجازه داد تا میلیاردها دلار دارایی دیجیتال را نقد کند. این اقدام به وضعیت پیچیده مالی FTX می‌پردازد و در عین حال تضمین می‌کند که وجوه به طلبکاران بازگردانده می‌شود.

این اقدام منجر به حفظ ثبات بازار ارزهای دیجیتال و افزایش احتمال سناریو پیش بینی قیمت بیت کوین می‌شود. تصمیم قاضی مبنی بر دادن مجوز به FTX برای انحلال دارایی‌ها در شرایط کنترل شده، اعتماد به بازار را القا کرده و به طور بالقوه به افزایش قیمت بیت کوین کمک می‌کند.

پیش بینی قیمت بیت کوین
نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

سناریو پیش بینی قیمت بیت کوین یک روند صعودی قوی را نشان می‌دهد. به‌طوری که مقاومت قابل توجه این رمز ارز در ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار شکسته شده و این حرکت با روند نزولی کلی قیمت در نمودار چهار ساعته تقویت شده است.

در معاملات اخیر، قیمت از سطح مذکور نیز عبور کرده و به بالاترین سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است که اکنون به دلیل الگوی کندلی تشکیل شده در حدود آن، به عنوان یک مقاومت قابل توجه برای بیت کوین عمل می‌کند.با این حال، بیت کوین نتوانست بالای سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار تثبیت شود و نزدیک به سطح ۲۶ هزار دلار عقب نشینی کرد و بالای سطح حمایت جدید خود در ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار قرار گرفت.

شاخص‌های کلیدی مانند RSI و MACD در منطقه خرید قرار دارند و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه تا زمانی که بیت کوین بالای ۲۵ هزار و ۶۰۰ دلار باقی بماند، حرکت صعودی را نشان می‌دهد.

پایین آمدن قیمت به زیر سطح مذکور، می‌تواند منجر به رسیدن قیمت به حمایت ۲۵ هزار و ۴۰۰ دلار و ۲۴ هزار و ۹۵۰ دلار شود. شکست مقاومت ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلاری، می‌تواند سطوح ۲۷ هزار و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار را هدف قرار دهد. به طور خلاصه، سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار یک عامل تعیین‌کننده برای حرکت بعدی بیت کوین است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا