اقتصادی

۴ پیش‌بینی از قیمت خودرو در روزهای آینده

نوسانات قیمت خودرو نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است. اما بازار همچنان در رکود است. کارشناسان پیش‌بینی‌های متفاوتی از آینده بازار می‌کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، نوسانات قیمت خودرو نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است. اما بازار همچنان در رکود است. کارشناسان پیش‌بینی‌های متفاوتی از آینده بازار می‌کنند.

یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید نرخ دلار در بازار تاثیری ندارد و تنها تورم در بازار و قیمت‌ها تاثیرگذار است.

فربد زاوه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو گفت: نرخ دلار به صورت لحظه‌ای بر هیچ بازاری تاثر ندارد. البته باید توجه کرد که افزایش نرخ دلار موجب افزایش موج خرید در بازارها می‌شود. اما کاهش آن تاثیر مثبتی ندارد. اما موضوع قیمت خودرو به تورم پولی کشور ارتباط دارد و نه تورم ارزی.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار بیش از گذشته در رکود است. مردم خودروهای اقساطی را خریداری می‌کنند. اما در بازار خودرو به صورت نقدی بسیار کم خرید و فروش می‌شود.

او توضیح داد: به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این نوسانات و رکود بازار ادامه داشته باشد.

بازار در انتظار واردات

چندی پیش نیز، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار کشور با نوسانات کمی همراه است. این نوسانات مانند ماه‌های گذشته نیست و تاثیر چندانی در وضعیت بازار ندارد.

او افزود: این نوسانات تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین و واردات خودرو است. البته عرضه خودروهای تکمیل‌شده خودروسازان به بازار نیز از افزایش قیمت جلوگیری کرده است. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد. اما لازم است به این نکته توجه کرد که بازار در وضعیت رکودی قرار دارد و برای تغییر وضعیت بازار باید منتظر اخبار واردات و مذاکرات وین بود.

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: درحال حاضر قیمت‌ها به صورت نوسانی است. اما بازار در شرایط رکودی قرار دارد. تا زمانی که مذاکرات وین و بحث واردات خودرو به کشور نهایی نشود و به نتیجه نرسد، به نظر می‌رسد این نوسانات ادامه داشته باشد. البته با توجه به مشکلات کمبود برق و سایر عوامل دیگر، تولید خودرو نسبت به گذشته افزایشی نیافته است. در نتیجه در بازار همچنان با کمبود عرضه خودرو مواجه هستیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا