اقتصادی

پیش بینی قیمت خودرو تا پایان تابستان

تقاضا برای خرید خودرو بالا گرفت و خودرو دوباره گران شد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج با اعلام این موضوع گفت: تعطیلات تابستانه خودروسازان در راه است و در این تعطیلات عرضه خودرو به بازار کم می‌شود و بنابراین ممکن است خودرو تا پایان تابستان مجدد گران شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با وجود تعطیلی بازارها و مراکز تعویض پلاک این هفته قیمت هم خودروهای داخلی صعودی بود که البته فعالان بازار علت اصلی این موضوع را افزایش قیمت دلار دانستند.

خودروی پرشیا در معاملات بازار آزاد این هفته، با قیمت ۲۵۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان و پراید با قیمت ۱۳۱ میلیون تومان داد و ستد شدند. همچنین تیبا دو هم به قیمت ۱۴۸ میلیون تومان رسید.

فیروز نادری، فعال بازار خودرو درباره وضعیت بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو آشفته است اما برخی فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند قیمت‌ها در دولت جدید به ثبات می‌رسد.

حمید کریمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج اما در واکنش به افزایش قیمت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: در اواسط تابستان معمولا روند تولید به دلیل تعطیلات تابستانه خودروسازان کند می‌شود و به دنبال آن عرضه خودرو به بازار کم و دوباره روند صعودی قیمت‌ها ادامه‌دار می‌شود.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که خودروسازان از کاهش قابل توجه تولید قطعات خودرو به دلیل قطع برق خبر می‌دهند.

همچنین دنیای اقتصاد هم در گزارشی اعلام کرده است تعداد خودروهای معطل مانده برای قطعه به ۱۲۵ هزار خودرو رسیده است.

با وجود این فعالان بازار خودرو با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید مردم می‌گویند که قیمت‌ها نباید بیشتر از این افزایش داشته باشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج در این زمینه به تجارت‌نیوز اعلام کرده بود: «افزایش قیمت خودرو به اندازه کافی قدرت خرید مردم را کاهش داده است و بنابراین خودروهای داخلی دیگر نباید گران شوند!»

از آن‌سو چندی پیش مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو هم گفته بود: « تا راه حلی از سوی دولت برای کاهش یا ثبات قیمت‌ها ارائه نشود نوسان قیمت خودرو ادامه دارد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا