اقتصادی

۴ پیش‌بینی متفاوت از قیمت خودرو در آینده

نوسان قیمتی در بازار خودرو کشور مجددا آغاز شد. کارشناسان این صنعت پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت خودرو در آینده دارند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، نوسان قیمتی در بازار خودرو دوباره از سر گرفته شد. کارشناسان پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت خودرو در بازار روزهای آینده دارد.

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با توقف عرضه خودرو در بورس کالا گفت: تمام این اقدامات یک نوع درمان موقت است. وضعیت موجود به دلیل شرایط اقتصادی نابسامان کشور است. زیربنای این شرایط نیز ارز است. تا زمانی که نابسامانی ارزی کشور و مشکلات عرضه و تقاضا حل نشود، مشکلات بازار خودروی کشور برطرف نمی‌شود.

بازار همچنان در انتظار واردات


اما عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: خبر ابلاغ شدن قانون واردات خودرو به دولت مانند سایر اخبار واردات، حرف‌هایی است که به صورت ضد و نقیض گفته می‌شود. اما این حرف‌ها بازار را بیش از قبل در رکورد می‌برد. به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد افت قیمت‌ها هستیم. این اخبار شاید کاهش ثبت‌نام خودروهای داخلی را نیز در پی داشته باشد. زمانی می‌توان به طور قطع در رابطه با قیمت‌ها صحبت کرد که تعرفه واردات خودرو مشخص شود. اما به طور کل اخبار منتشر شده از واردات مثبت است. تاثیری که که در بازار دارد، در کوتاه‌مدت تشدید رکود است.

سامانه یکپارچه تاثیری در قیمت دارد؟


مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این سوال گفت: سامانه یکپارچه، تفاوت خاصی با قرعه‌کشی خودروسازان ندارد. قرار بود وزارت صمت دخالت‌های خود را در صنعت خودروسازی کشور کاهش دهد اما حال قرعه‌کشی نیز به وظایف آن اضافه شد.

او توضیح داد: با این اقدامات وزارت صمت، تنها وضعیت این صنعت و بازار بدتر می‌شود. با این شرایط، هیچ یک از اهدافی که وزارت صمت برای کنترل قیمت‌ها مشخص کرده بود، تحقق نمی‌یابد.

بازار دلاری خودرو


البته برخی نیز تغییرات در قیمت خودرو را همچنان متاثر از نوسانات ارزی می‌دانند.

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در روزهای گذشته به دلیل نوسانات قیمت دلار، دچار تغیراتی شد و بازار با افزایش قیمت نسبتا کمی مواجه شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد افزود: اگر نرخ دلار به این نوسانات خود ادامه دهد، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها نیز در روزهای آینده صعودی باشد. اما اگر نوسانات قیمتی دلار کنترل شود، ممکن است افزایش قیمت‌ها نیز متوقف شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا