اقتصادی

خریدار خودرو کم شد/ تداوم ثبات قیمت خودرو

بازار خودرو بدون مشتری ماند. هر چند شب عید است و انتظار می‌رفت بازار خودرو شلوغ باشد اما یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: برای خودروهای آگهی شده مشتری وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته اول اسفند ثابت باقی بماند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار خودرو راکد است. در این بازار فعلا خبری از خریدار و فروشنده نیست. علاوه بر خودروهای خارجی خودروهای ایرانی هم بدون مشتری ماندند. گویا اولویت خرید مردم برای شب عید تغییر کرده است.

گرانی‌ها اجازه نمی‌دهد حتی کسانی که در سال‌های گذشته مدل خودروهای خود را در شب عید ارتقا می‌دادند حالا به تعویض خودروی مدل بالاتر فکر کنند.

آخرین قیمت خودروهای ایرانی


آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو (چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰) ثابت باقی ماند. به عنوان مثال خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۸۶ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۴۹۲ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است.

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۷ میلیون رسید. آیا ثبات قیمت‌ها تا شب عید ادامه‌دار است؟

یک کارشناس بازار خودرو درباره وضعیت بازار خودروی ایران گفت: بازار خودرو همچنان راکد است. وضعیت معیشت به مردم اجازه تغییر مدل خودروهای قدیمی‌شان را نمی‌دهد. با این وضعیت رکودی در بازار، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته اول اسفند ثابت باقی بماند.

فیروز نادری به تجارت‌نیوز توضیح داد: هر چند قیمت دلار به دلیل نزدیک بودن به پایان مذاکرات نوسان کاهشی دارد اما این به معنای آن نیست که فروشندگان خودروهای خود را ارزان به بازار عرضه کنند. در شرایط فعلی تعداد آگهی فروش خودرو زیاد است اما فروشندگان خودروهای خود را ارزان نمی‌فروشند.

بازار خودرو رونق ندارد


این کارشناس بازار خودرو بیان کرد: امسال هم مانند دو سال گذشته بازار خودرو رونق ندارد. هنوز یخ بازار خودرو آب نشده است و معاملات خرید و فروش خودرو افت کرده است.

نادری گفت: در روزهای پایانی هفته روند قیمت خودروها ثابت مانده است. به نظر می‌رسد قیمت خودروهای ایرانی و خارجی در صورت نتیجه نهایی مذاکرات تغییر داشته باشد.

آنچه مشخص است فروشندگان از فروش خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها می‌ترسند. به نظر می‌رسد در صورت اعلام نتایج نهایی توافق‌ها قیمت خودرو افت قابل توجهی نداشته باشد. چرا که هزینه خودروسازان به دلیل رشد نرخ دستمزدها، حامل‌های انرژی و … سالانه تغییر می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا