اقتصادی

پیش‌بینی قیمت دلار برای هفته آینده / قیمت دلار بالا می‌رود؟

ابتدای هفته گذشته قیمت ارز نوسان زیادی داشت اما در ادامه تا حدودی تعدیل شد. با توجه به تغییرات قیمت ارز در هفته گذشته روند دلار در روزهای آینده به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، ابتدای هفته گذشته قیمت ارز نوسان زیادی داشت اما در ادامه تا حدودی تعدیل شد. آخرین نرخ اعلامی دلار از سمت صرافی ملی ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان بود. با توجه به تغییرات قیمت دلار در هفته گذشته پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار ارز در روزهای آینده به چه صورت است؟

تاثیر بودجه و مذاکرات بر قیمت دلار

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار ارز در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند قیمت دلار در هفته آینده گفت: روزهای آینده دو رخداد مهم در تغییر قیمت ارز موثر است. اول، تقدیم لایحه بودجه و نرخ ارز اعلامی بودجه است و دوم،دور دوم نشست احیای برجام و ابهام در به نتیجه رسیدن آن است.

نصیرزاده درباره واکنش بازار ارز به نتیجه مذاکرات برجام می‌گوید: اگر نشست برخلاف اعلام طرف ایرانی برگزار نشود یا برگزاری به صدور پالس مثبت ختم نشود به تقویت قیمت منجر می‌شود.

وی همچنین در این باره افزود: در مجموع نشانه‌ای برای تزریق ارز در بازار مشاهده نمی‌شود و ثبات قیمت‌های کنونی در بازار ارز دور از تصور نیست.

احتمال رانت جدید در بازار ارز

علی اصغر سمیعی، کارشناس بازار ارز هم در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تغییر دستوری قیمت دلار در بازار ارز گفت: ایجاد هرگونه بازار جدید باعث به وجود آمدن قیمت تازه و رانت جدید می‌شود و به چند نرخی بودن ارز دامن می‌زند.

سمیعی در بخش دیگری گفت: کاهش قیمت دلار حتی اگر شروع شود و بخواهد ادامه پیدا کند، به صورت دستوری و مصنوعی و به ضرب تبلیغ و تزریق خواهد بود.

او بیان کرد: ضمن این‌که باز هم در کوتاه‌مدت، دوباره روند صعودی پیدا می‌کند.

به گفته سمیعی، خود این تلاطم و کاهش هم به ضرر اقتصاد کشور و تنها به نفع واردات غیرضروری و کمک به خروج بیشتر سرمایه از کشور و صدمه به تولیدات داخلی و کاهش گردشگری در داخل ایران به نفع سفر به کشورهای دیگر خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا