اقتصادی

پیش‌بینی قیمت دلار هفته آینده/ دلار ارزان می‌شود؟

به گفته یک کارشناس بازارهای مالی قیمت دلار در صورت توافق در مذاکرات به کمتر از ۲۴ هزار تومان نمی‌رسد. دلار هفته آینده به چه قیمتی می‌رسد؟

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، یکی از مهم‌ترین علت‌های کاهش قیمت ارز در ایران را می‌توان حول محور اخبار مذاکرات هسته‌ای دانست.

در ساعات پایانی روز شنبه هفته گذشته ۱۰ دی ماه یک شبکه خبری به نقل از طرفین مذاکره کننده اروپایی اعلام کرد: پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات به وجود آمده است.

از سوی دیگر آزادسازی منابع مسدودی ایران، رفع تحریم‌ها و مذاکرات حول برجام از جمله اخبار مهم برای اقتصاد ایران هستند که بازار ارز به آن واکنش نشان داد.

چوی جانگ کان، معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین سفر کرده است و براساس بیانیه وزرت امور خارجه این کشور؛ هدف از اعزام هیأت دیپلماتیک این کشور به وین، مذاکره درباره حل‌وفصل موضوع آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی است.

بر اساس شنیده ها قرار است که این مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی با علی باقری، رئیس هیات مذاکره کننده کشورمان دیدار کند.

خبرگزاری یونهاپ نیز در گزارشی نوشت: «این سفر به‌منظور حل مسئله دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی بوده. بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.»

در بازار متشکل هم در ابتدای معاملات پنج‌شنبه قیمت دلار نسبت به روز گذشته تغییری نداشت، همانند صرافی ملی در کانال ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومانی باقی ماند.

حل مشکل بازار با گفتاردرمانی


محمد ابراهیم سماوی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت دلار در بازار آزاد به محدوده ۳۰ هزار تومان رسیده و دولت سعی می‌کند با گفتاردرمانی قیمت این ارز را کنترل کند.

وی ادامه می‌دهد: بازار ارز در انتظار یک سینگال مثبت از توافقات در مذاکرات وین است.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: برآوردها نشان می‌دهد که دولت برای سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

سماوی تاکید می‌کند: این کسری بودجه را همانند سال گذشته نمی‌توان با فروش اوراق جبران کرد، احتمالا دولت به سرغ استقراض از بانک مرکزی برود. در نتیجه دلار سال آتی رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی خواهد داشت.

به گفته این کارشناس در صورت توافق در مذاکرات وین قیمت دلار به کمتر از ۲۴ هزار تومان نمی‌رسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا