اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / رشد قیمت دلار در مرکز مبادله ادامه دارد

قیمت دلار روز گذشته بدون تغییر معامله شد. در حالی که اسکناس دلار در کف کانال ۵۰ هزار تومانی فریز شده است، اما قیمت دلار و سایر ارزهای شاخص در مرکز مبادله طلا و ارز، صعودی است. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار قصد دارد با فریز ارز بازار آزاد و افزایش قیمت‌ها در مرکز مبادله‌، دلار را تک‌‌نرخی کند.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار روز گذشته با رقم ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس با اقدامات و فشار سیاست‌گذار در روندی خنثی در حرکت است. با وجود اینکه در روزهای اخیر تقاضا از عرضه پیشی گرفته است اما معامله‌گران، بازار دلار و طلا را جذاب نمی‌بینند و بازارهای دیگر برایشان گیرایی بیشتری دارد. آنها به بی‌تحرکی بازار ارز و کاهش پیاپی قیمت طلا و سکه اشاره می‌کنند و معتقدند،‌ مردم زمانی برای خرید به بازارهای مالی ورود می‌کنند که بازار در روند صعودی قرار داشته باشد. به گفته کارشناسان، ریتم‌های باثبات و کاهش‌های محدود، مردم را برای خرید و فروش ترغیب نمی‌کند.

کارشناسان اقتصادی فریز ارزی را پیش‌‌درآمد روند شارپی قیمت دلار می‌دانند. آنها می‌گویند بازارساز تلاش دارد با تزریق همزمان دلار و اخبار، قیمت را بشکند. این در حالی است که سیاست تثبیت ارزی در شرایط تحریمی و با توجه به شرایطی که مفروضات کلان اقتصادی دارد، به هیچ وجه عقلانی و منطقی نیست.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه روند یکدستی نداشت. قیمت دلار هرات کاهش ۶۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه کاهش ۷۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۳۷۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۰ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۶۱۵ تومان عرضه شد و ۱۰۲ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز ۹۳ تومان افزایش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۷۴۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته قیمت اسکناس یورو با قیمت ۵۴ هزار و ۵۷۷ تومان معامله شد. اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با رشد ۱۱۲ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۸۸۵ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۰۳ تومان رشد داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۷۱۴ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز گذشته درهم امارات با کاهش ۳۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رشد ۲۶ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۵۴۹ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۷۶ تومان عرضه شد و رشد ۲۷ تومانی داشت.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا