اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار برای ۳ آبان

دست به دست شدن خبری با مضمون امتناع بایدن از تعهد خود به لغو تحریم‌ها حتی پس از احیای برجام و ادعای مدیر کل آژانس بین‌المللی مبنی بر جلوگیری ایران از بازرسی‌ها منجر به رشد قیمت دلار در اولین روز آبان شد.

به گزارش روند بازار، درحالیکه دلار در مهر ماه عمدتا در محدوده ۲۷۱۰۰ تا ۲۷۳۰۰تومان نوسان داشت و با قیمت ۲۷۳۰۰تومان معاملات نقدی روز پنجشنبه را به اتمام رساند، روز جمعه در معاملات پشت‌‌خطی تحت تاثیر انتشار اخبار منفی درمورد برجام در مسیر صعودی قرار گرفت.

روز جمعه انتشار مقاله‌ای با مضمون امتناع بایدن از تعهد خود به لغو تحریم‌ها حتی پس از احیای برجام و دست به دست شدن این خبر بین معامله‌گران ارز، دلار را به مسیر صعودی سوق داد و باعث شد مرز مقاومتی ۲۷۵۰۰تومان از دست برود؛ در کنار این خبر که جو منفی به بازار تزریق کرده بود، روز شنبه با ادعای گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی مبنی بر جلوگیری ایران از بازرسی‌ها رشد قیمت دلار سرعت گرفت.

بر همین اساس با افزایش حجم خرید‌ها در پی بالارفتن انتظارات تورمی و بازگشت ناامیدی به توافق هسته‌ای در بین معامله‌گران، دلار در معاملات روز شنبه تا ۲۷۶۵۰تومان پیش رفت؛ علاوه بر این موارد، تنش‌های پیش آمده در منطقه و ابراز نگرانی وزیر خارجه انگلیس درمورد برنامه هسته‌ای ایران هم به منفی شدن جو بازار ارز دامن زده است.

منبع: اقتصادآنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا