اقتصادی

ترس طلا در هفته جدید / پیش‌بینی قیمت طلا در آبان ۱۴۰۰

قرار است در هفته جدید مذاکرات بروکسل از سر گرفته شود. این خبر احتمالا مهمترین عامل تاثیرگذار سیاسی بر قیمت دلار و طلا در هفته جدید باشد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، روند قیمت طلا شبیه به روند دلار در هفته‌های اخیر نوسانات خیلی محدود بود. چند وقتی است که قیمت طلا در کانال ۱٫۱ میلیون تومان در نوسان است و تغییر فاحشی نمی‌کند. اما در آبان ماه ممکن است چه روندی در پیش بگیرد؟

قرار است در هفته جدید مذاکرات بروکسل از سر گرفته شود. این خبر احتمالا مهمترین عامل تاثیرگذار سیاسی بر قیمت دلار و طلا در هفته جدید باشد.

در بازار جهانی نیز هنوز در کانال ۱٫۸ هزار دلار در هر اونس در نوسان است و طبق پیش‌بینی کارشناسانی چون محمد حشمتی بعید است که تا دو هزار دلار در هر اونس حداقل تا پایان امسال افزایش پیدا کند.

به همین دلیل نیما آگاهی، مجتبی دیبا و میلاد صادقی، سه کارشناس بازارهای مالی نهایت رشد قیمت طلا تا پایان امسال را رقمی بین پنج تا ۱۰ درصد پیش‌بینی کرده‌اند. پیش‌بینی‌ای مشابه رشد قیمت دلار و متناسب با آن. از سوی دیگر آبان ماه امسال با از سرگیری مذاکرات بروکسل برای بازار طلا آغاز خواهد شد که به معنای کاهش نااطمینانی و احتمال ارزانی در بازار است. اما تا چقدر ممکن است نوسان کاهش قیمت داشته باشد؟

حشمتی گفته بود نهایتا پنج درصد ممکن است طلا ارزان شود. آیا بازار طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا