اقتصادی

فروشنده سکه زیاد شد / ثبات قیمت طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا تحت تاثیر ثبات قیمت دلار ثابت باقی ماند. نایب رئیس دوم اتحادیه طلا با تائید این خبر گفت: بازار طلا راکد است و فعلا خرید و فروشی نمی‌شود. پیش‌بینی می‌شود ثبات قیمت طلا ادامه‌دار باشد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در دو هفته اخیر قیمت طلا در بازارهای جهانی حدود ۵۷ دلار افزایش پیدا کرد. فعالان بازار می‌گویند این اتفاق ناشی از تحولات اخیر اوکراین و افزایش نرخ تورم آمریکا است.

هر چند در این مدت انس جهانی طلا افزایش قابل توجهی داشته است اما ثبات قیمت دلار مانع افزایش قیمت طلا شد.

آیا ثبات قیمت طلا در هفته اول اسفند ادامه‌دار است؟ نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفت: با توجه به اینکه ثبات قیمت دلار در آستانه مذاکرات ثابت باقی مانده پیش‎‌بینی می‌شود ثبات قیمت طلا در هفته آینده ادامه‌دار باشد.

محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز توضیح داد: انس جهانی طلا تحت تاثیر تحولات اوکراین روند افزایشی پیدا کرد.البته علاوه بر آن افزایش نرخ تورم آمریکا در افزایش قیمت طلا بی‌تاثیر نیست. اکنون حباب سکه به ۱۵۰ هزار تومان رسید. این نشان می‌دهد تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا در شب عید کمتر از گذشته شده است.

او بیان کرد: دو سال است که در شب عید تقاضایی برای خرید طلا مشاهده نمی‌شود. پیش‌بینی می‌شود امسال هم شب عید تقاضایی برای خرید طلا وجود نداشته باشد.

قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند؟

از سوی دیگر نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا گفت: این روزها فروشنده سکه در بازار زیاد شده است. اینکه چرا در بازار فروشنده سکه و طلا زیاد است ممکن است به اتفاقا اخیر مذاکرات ارتباط داشته باشد.

او بیان کرد: با آن که در آستانه شب عید قرار داریم اما هیچ خریداری برای طلا و سکه وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود این ثبات قیمت طلا ادامه‌دار باشد.

فروشندگان طلا می‌گویند علی رغم کاهش قیمت طلا، حذف مالیات بر ارزش افزوده و پیش‌ رو بودن اعیاد رجب اما تقاضا برای خرید طلا در بازار فروکش کرد.

پیش‌تر محمد کشتی‌آرای نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفت: بحران اوکراین بر قیمت نفت و انس جهانی اثرگذار است. همچنین نتیجه مذاکرات هم بر قیمت طلا در بازار ایران تاثیر دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا