اقتصادی

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ طلا بعد از مدت زیادی وارد کانال یک میلیون و سیصد هزار تومان شد. دلار و سکه نیز روندی افزایشی را پیمودند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز ۲۰فروردین ۱۴۰۱ دلار، طلا و سکه روند صعودی داشتند. دلار کمی نوسان قیمت در کانال ۲۷ هزار تومانی داشت و طلا هم بعد از مدت زیادی وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

در طول ۱۰ سالی که بیت‌کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان شروع به کار کرد بارها مورد انتقادهای تند قرار گرفت. بارها از سقف تاریخی خود سقوط و سرمایه‌ افراد زیادی را به باد داد. شاید برخی از افراد از بازار رمزارزها سود زیادی کرده باشند اما اگر منطقی باشیم اکثر قریب به اتفاق کسانی که وارد بازار می‌شوند بخشی و در مواردی تمام سرمایه خود را از دست می‌دهند. می‌گویند در بازارهای مالی پول از دست آدم عجول به جیب آدم صبور می‌رود.

تقریبا هفته پیش، زمانی که بیت‌کوین ۴۶ هزار دلار بود بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند بیت‌کوین به زودی مقاومت خود را می‌شکند. اندیکاتورهای تکنیکال هم حرف کارشناسان را تایید می‌کردند اما به یکباره بیت‌کوین ریزش کرد. محدوده حمایت ۴۵ هزار دلار را از دست داد و حالا در محدوده ۴۲ هزار دلار معامله می‌شود. این ریزش به دلیل احتمال افزایش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو بود.

حالا چه می‌شود؟


از داستان‌ها که بگذریم به نمودارها می‌رسیم. بیت‌کوین حالا دقیقا روی محدوده حمایتی ۴۲ هزار دلار قرار دارد. این محدوده بسیار مهم است و اگر از دست برود احتمالا بیت‌کوین دوباره تا مرز ۴۰ هزار دلار ریزش می‌کند. اگر محدوده ۴۰ هزار دلار هم از دست برود حمایت بعدی محدوده ۳۷ هزار دلار است.

در نمودار روزانه سیگنال‌های منفی هنوز پابرجا هستند. مکدی در محدوده قیمت ۴۶ هزار و ۵۰۰ دلار سیگنال فروش صادر کرده بود و این سیگنال هنوز پابرجا است. شاخص مقاومت نسبی (rsi) هم روندی نزولی دارد و روی عدد ۳۵ است. کندل‌ها هم به سمت کف کانال بولینگرباند که همان محدوده ۴۰ هزار دلار است حرکت می‌کنند.

اما در نمودار چهار ساعته وضعیت به مراتب بهتر است. کندل‌ها از کف کانال بولینگرباند بازگشتند. مکدی در آستانه صدور سیگنال خرید است و شاخص مقاومت نسبی از محدوده اشباع فروش بازگشته است.

این نشان می‌دهد که احتمالا در کوتاه‌مدت بیت‌کوین بتواند کمی قیمت خود را بالا بکشد اما اگر نتواند مقاومت‌‌های خود را پشت سر بگذارد احتمالا باید منتظر ریزش بیشتر بازار باشیم. برخی عقیده دارند بیت‌کوین کانال ۴۰ هزار دلار را از دست نمی‌دهد و فعلا در همین کانال نوسان دارد. اما باید گفت در بازار رمزارزها هیچ چیز غیرممکن نیست.

بورس نزولی می‌شود؟


برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: این هفته میزان عرضه‌ها در بازار افزایش پیدا می‌کند و احتمالا بازار منفی شود. اما این موضوع نگران کننده نیست.

وی توضیح می‌دهد: از اواخر اسفند تا چند روز پیش یک حرکتی در کلیت بازار شکل گرفت که بسیار از سهام موجود در بورس رشد کرد. با توجه به عدم رکود بازارهای موازی در این برهه زمانی بسیاری از سهامداران به فکر سیو سود افتادند. در نتیجه میزان عرضه‌های بازار افزایش یافت و شاخص در آخرین روز کاری هفته گذشته منفی شد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند: سهامداران نباید نگران روند منفی بازار باشند. چراکه به فصل مجامع و انتشار گزارش سالانه شرکت‌ها نزدیک می‌شویم که این موضوع می‌تواند فرصت خرید و سودآوری برخی از سهامداران باشد.

حق‌شناس در نهایت با اشاره به وضعیت بازار می‌گوید: زمانی که کلیت بازار صعودی است. بهتر است یک وقفه و استراحت‌هایی به لحاظ زمانی و قیمتی شکل بگیرد تا روند صعودی پایدارتر دنبال شود.

نوسانات قیمت طلا و سکه


بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار تا حدودی ثابت است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را بین ۲۷,۶۸۰ تا ۲۷,۷۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۲۹ تومان رسیده است.

اما قیمت سکه طرح جدید اکنون روند کاهشی دارد و ۱۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان ثبت شده است. سکه در روزهای گذشته ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و هزار ۷۵۰ تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۹۴۷٫۵۷ دلار معامله می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا