اقتصادیعکس و فیلم

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

امروز پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ دلار، طلا و سکه مسیری کاهشی را پیمودند. از آنسو در بازار سرمایه شاخص بورس صعودی بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، دلار در پنجمین روز از اردیبهشت‌ماه با کاهشی ۹۳ تومانی روندی کاهشی را پیمود. بازار طلا و سکه نیز امروز مسیری نزولی را پیمودند. برخلاف این دو بازار شاخص بورس صعودی بود.

پیش‌بینی بیت‌کوین یک میلیون دلاری


جیسون پیزینو، تحلیلگر و معامله‌گر بازار رمزارزها در یک مصاحبه ادعا کرد که بیت‌کوین در طولانی مدت هفت رقمی می‌شود.

در بازار رمزارزها آنقدر پیش‌بینی‌های عجیب و غریب از بیت‌کوین دیدیم که بیت‌کوین یک میلیون دلاری حرف تازه‌ای نیست. اما یادتان باشد زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۱۰ با قیمت ۰/۰۰۳ دلار شروع به کار کرد هیچکس فکر بیت‌کوین ۴۰ هزار دلاری را نمی‌کرد. اگر منطقی باشیم قربانیان بازار رمزارزها چندین برابر افراد موفق بودند.

پیزینو عقیده دارد که بیت‌کوین یک میلیون دلاری دور از ذهن نیست و احتمال رشد ۲۵ برابر بیت‌کوین وجود دارد. او می‌گوید: «شاید در نگاه اول بازدهی ۲۵ برابری دور از ذهن به نظر می‌رسد اما بیت‌کوین از دسامبر ۲۰۱۸ تا اوج قیمتی بازدهی ۲۲ برابر داشت. این یعنی بازدهی ۲۱۰۰ درصدی بیت‌کوین در سه سال. پس رشد ۲۵ برابر هم دور از ذهن نیست اما من فکر می‌کنم این رشد خیلی طول می‌کشد.»

این تحلیلگر عقیده دارد که اگر بیت‌کوین قرار است تا یک میلیون دلار رشد کند باید همبستگی خود با سهام را قطع کند. جدا شدن از بورس نزدک یکی از چالش‌های بزرگ بیت‌کوین در رشد قیمت است. او عقیده دارد بیت‌کوین علاوه بر جدا شدن از نزدک باید شبیه طلا عمل کند. یعنی به عنوان دارایی امن در مقابل رویدادها مورد استفاده قرار گیرد.

بیت‌کوین دیگر نباید یک فناوری باشد. بلکه باید به یک دارایی ذخیره ارزش جهانی تبدیل شود.

اگر بیت‌کوین به سمت طلای دیجیتال شدن پیش برود می‌توان به رشد این ارز دیجیتال امید بست.

پیش‌بینی بورس فردا ۶ اردیبشهت


بروز حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات می‌گوید: اکثریت سهام بورس‌ روند اصلاحی دارند؛ اما نزول بازار از حالت گله‌ای خارج شده و گروه‌ها به ترتیب اصلاح می‌شوند. این بدان معناست که اصلاح به صورت زمانی انجام می‌شود و سهام منفی نیز خریدار دارند. در نهایت می‌توان گفت روند بورس طی سه الی چهار ماه آینده صعودی است.

وی با اشاره به ضمانت وام‌ها توسط سهام بورسی می‌گوید: ضمانت وام‌ها توسط سهام، اوراق و سهام عدالت می‌تواند نقدینگی جدید وارد تالار شیشه‌ای کند. این موضوع میزان سرمایه‌گذاران جدید را در بورس افزایش می‌دهند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سابقه ضمانت وام توسط سهام اظهار می‌کند: موضوع ضمانت وام توسط سهام بورسی تقریبا یک سال پیش مطرح شد اما سازمان بورس و دولت عملا نتوانستند کاری انجام ندهد. اگر این موضوع تبدیل به قانون شود به نفع بازار سرمایه است.

حق‌شناس تاکید می‌کند: با این طرح ضمانت شرکت‌های حقوقی نیز می‌توانند وارد بورس و در آن سرمایه‌گذاری کنند. یک سری شرکت‌های حقوقی می‌خواهند سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشند، اگر مطمئن شوند که امکان تضمین وام با سرمایه‌گذاری بورسی وجود دارد، وارد این بازار می‌شوند.

وی در نهایت می‌گوید: به طور کلی بازار سهام صعودی است. اما احتمال دارد برخی از مصوبه‌ها یا اخبار جدید بازار را به صورت موقت نزولی کند.

پیش‌بینی دلار

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: برای ارزیابی بازار دلار به‌جای نگاه کردن به دلار بازار آزاد باید بازار دلار نیما را مدنظر قرار دهیم. بازاری که صادرکنندگان از آن استفاده می‌کنند و در بازار رسمی کشور استفاده می‌شود.

او ادامه داد: این دلار شیب افزایشی ملایمی داشته که سیگنالی برای دلار آزاد است و نشان‌ می‌دهد که علیرغم تلاش دولت برای کنترل نرخ ارز به‌دلیل عوامل جانبی و اقتصادی این امر امکان‌پذیر نیست.

شرایط نرخ دلار درصورت احیای برجام

علی طباطبایی، دیگر کارشناس بازارهای مالی درخصوص روند دلار گفت: من احتمال می‌دهم دلار در طولانی‌مدت تا ۳۲ هزار تومان نیز افزایش داشته باشد.

او ادامه داد: درصورت احیای برجام نیز من نزول چشم‌گیری را برای دلار پیش‌بینی نمی‌کنم، ولی اگر برجام با شرایط ایده‌آلی به امضا برسد این ارز بین محدوده ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان ثابت می‌شود.

شیب افزایش قیت طلا از تورم پیشی می‌گیرد؟

محبی همچنین درخصوص طلای داخلی بیان کرد: طلای داخلی تحث تاثیر عوامل سیاسی در جهان است. شرایطی که درحال حاضر برای انس جهانی وجود دارد شرایط مطلوبی برای طلا است.

او ادامه داد: طلای داخلی از انس جهانی و دلار تاثیر می‌گیرد. انس جهانی تمایل به افزایش دارد و تورم جهانی، جتگ اوکراین و روسیه و اتفاقات اخبر در چین می‌تواند به نفع انس تمام شود.

محبی درمورد طلای داخلی نیز گفت: در داخل کشور دو عامل وجود دارد که قیمت دلار را مشخص می‌کند؛ یکی بحث مذاکرات و دیگری رشد نقدینگی که هر لحظه درحال افزایش است و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۱ به پنج هزار همت برسد و یک تورم داخلی ایجاد کند. این روند برای یکسری بازارها به ویژه دلار تاثیر معکوس دارد و آن را افزایش می‌دهد.

این کارشناس بازارهای مالی درباره پیش‌بینی خود از بازار طلا بیان کرد: اگر قیمت دلار افزایش پبدا کند حتی درصورتیکه انس جهانی ثابت بماند احتمال افزایش روند طلای داخلی در بلندمدت دور از ذهن نیست. البته انتظار ندارم شیب افزایش طلا در کشور از شیب تورم بیشتر باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا