اقتصادی

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه در هفته ابتدایی خرداد نوسانات رفت و برگشتی زیادی در محدوده مشخصی داشت. در حال که کارشناسان اقتصادی روند قیمت طلای جهانی را صعودی پیش‌بینی می‌کنند و روز جمعه روند این فاکتور تاثیرگذار بر بازار داخلی صعودی است آیا در شروع هفته اثر افزایشی بر روند قیمت بازار طلا می‌گذارد؟

به گزارش روند بازار، قیمت طلا و سکه در هفته ابتدایی خرداد در محدوده قیمتی مشخصی نوسان داشت و قطعات سکه ریزش قیمت خود را دوباره جبران و کمی رشد کردند. در هفته اخیر قیمت طلا و سکه با افزایش بازدهی کمتر از دو درصدی به کار خود پایان داد و سکه امامی در منطقه قیمتی ۴۰ میلیون تومانی تثبیت کرد. 

قیمت روز و حباب انواع سکه در بازار

چه روندی در انتظار بازار طلاست

معامله‌گران روند تقاضا در روزهای ابتدایی خرداد را برخلاف اردیبهشت افزایشی عنوان کردند. به نظر می‌رسد این رشد تقاضا با بازگشایی بازارها در روز شنبه پنجم خرداد مرتبط بود. بازار طلا بعد از نزدیک به یک ماه اعتراض به سامانه جامع تجارت کار خود را از سر گرفت و همین موضوع انباشت تقاضای روزهای گذشته را وارد بازار کرد. هر چند شنیده‌های حاکی است نهاد تصمیم‌گیر برای اجرای سامانه جامع تجارت به طلافروشان فشار وارد کرده و فعالان این بازار می‌گویندد احتمال چالش مجدد بر سر اجرای آن در هفته آتی وجود دارد.

در حالی که هفته دوم خرداد نیمه تعطیل است و به نظر می‌رسد بازار ارز نیز در انتظار نتیجه نشست شورای حکام خواهد نشست نباید انتظار نوسانات شدید قیمت طلا و سکه را در هفته آتی داشته باشیم.

اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با افزایش بیش از ۱۶ دلاری روی رقم ۲۳۵۹ دلاری در حال معامله است واونس نقره نیز روی رقم ۳۱ دلار و ۲۵ سنتی در حال معامله است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز پنجشنبه با رقم ۵۹ هزار و ۳۱۰ تومانی معامله شد.

سکه بهار پرچمدار کاهش قیمت شد

قیمت سکه امامی پنجشنبه ۱۰ خرداد با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت و روی قیمت ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت ربع سکه نیز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و روی رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

قیمت طلا روز پنجشنبه کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۹۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۶۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۴ هزار تومانی معامله شد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا