اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳ مهر ۱۴۰۲ / ریتم آرام در بازار طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با ضربان‌های محدود دلار همراه شد و روند کاهشی داشت. در شروع نخستین روز مهر، سکه ‌امامی تنها قطعه کاهشی بود و در نهایت بازار طلا با هر سه روند به کار خود پایان داد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امامی به تبعیت از دلار، نخستین روز هفته اخیر را با کاهش آغاز کرد؛ اما به نظر می‌رسد روند تقاضا رشد محدودی را برای قطعات سبک‌تر سکه به همراه داشت. هر چند تعطیلی روز جاری، بازارهای مالی را از رونق انداخت و باید برای وضوح بیشتر معاملات در انتظار فردا ماند.

جدول قیمت سکه 2 مهر 1402

در برخی از روزهای هفته اخیر، راه بازار طلا و سکه از یکدیگر یا هر دو از دلار جدا شد اما بازیگران این بازار تخلیه حباب سکه را دلیل عدم توازن در بازار فلز زرد می‌دانند. این در حالی است که فعالان بازار طلا از ابتدای سال همواره بر سایه رکود در این بازار تاکید می‌کنند. آنها امیدوارند با شروع جشن‌ها، رونق به بازار طلا بازگردد. امابه نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت نباید انتظار نوسانات شارپی را در این بازار داشت.

کارشناسان اقتصادی نیز تا پایان سال جاری با وجود سیگنال‌های مساعد سیاسی که روانه بازار شده نوسان قیمت دلار را محدوده‌ ۴۸ تا ۵۲ هزار تومانی پیش‌بینی می‌کنند و قطعا این موضوع قیمت طلا و سکه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

افزایش قیمت نیم و ربع سکه

روز گذشته اول مهر قیمت سکه امامی تنها قطعه کاهشی در قطعات سکه بود. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان معامله شد و کاهش ۱۶۲ هزار تومانی داشت. دیروز سکه بهار بدون تغییر و با قیمت ۲۴ میلیون و ۷۸۷ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه با رشد ۱۰۰ هزار تومانی سبا قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز رشد ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. روز شنبه سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

دیروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۳۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۱۷ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۸۶ هزار تومان رسید.

در اولین روز مهر حباب قطعات سکه نیز همانند قیمت روند متوازنی نداشت. دیروز حباب سکه ‌امامی، بهار و گرمی به ترتیب کاهش ۲۴۰، ۷۱ و ۱۱۰ هزار تومانی داشتند. سکه‌های نیم و ربع نیز به ترتیب با رشد ۴۷ و ۲۴ هزار تومانی حباب بسته شدند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا