اقتصادی

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۷ مهر

قیمت طلا متاثر از قیمت دلار و کاهش نرخ انس جهانی طلا در آغازین روز از سومین هفته مهر ماه ۱۴۰۱ روند کاهشی داشت. این در حالی است که سکه طرح جدید با ۳۰۲ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، روز شنبه قیمت طلا در پی انتشار اطلاعات مثبت در مورد آمار اشتغال آمریکا و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور به زیر هزار و ۷۰۰ دلار سقوط کرد.
این اطلاعات نشان می‌دهند اشتغال در بخش غیرکشاورزی در آمریکا ۲۶۳ هزار شغل در ماه گذشته میلادی افزایش‌یافته که بیشتر از پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بوده ‌است. نرخ بیکاری هم در این کشور پایین آمده‌است. ارزش دلار و نرخ سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا به‌دنبال انتشار این خبر بالا رفته و بر قیمت طلا تاثیر گذاشته‌است.(نبض بازار)
قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۳ درصد کاهش به هزار و ۶۹۴ دلار و ۸۲ سنت رسید.

روند نزولی طلا

کاهش قیمت انس به زیر هزار و ۷۰۰ دلار در پی اخباری که اشاره شد روند نرخ طلا و سکه در کشور را نیز نزولی کرد.

در حالی که نرخ جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت با افزایش ۵۴ دلاری همراه بود و برخی کارشناسان قیمت‌ها را تا اواسط هفته پیش رو با ثبات پیش‌بینی کرده بودند اما قیمت طلا و سکه متاثر از قیمت جهانی در نخستین روز هفته روند کاهشی داشت.

قیمت سکه طرح قدیم با ۱۰۷ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان،سکه طرح جدید با ۳۰۲ هزار تومان کاهش به ۱۳ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان، نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی با ۵۰ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۹۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۷ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش به یک میلیون و ۳۷۵ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۳۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان رسیده است.

ابراهیم محمد ولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران دلیل افزایش قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت را برخی اخبار مربوط به مذاکرات برجام و التهابات بازار داخلی در پی این خبر عنوان می‌کند و به تجارت‌نیوز می‌گوید: التهابات از بین رفته و بازار کمی آرام گرفته و در هفته پیش‌رو شاهد آرامش و افت قیمت خواهیم بود.

وی می‌افزاید: اشتغال و بهره پولی آمریکا همیشه بر نرخ انس جهانی تاثیرگذار است و این موضوع بدون شک در بازار داخلی طلای کشور اثر می‌گذارد اما نوسانات و کاهش قیمت دلار در اولین روز هفته نیز از دلایل اصلی کاهش قیمت طلا است.

محمد ولی قیمت طلا در هر کشور را متاثر از بازار ارز ، انس جهانی و سیاست‌های میان کشورها عنوان می‌کند و درباره پیش‌بینی آینده بازار طلا می‌گوید: قیمت طلا به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.

هفته گذشته نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر حباب سکه را بین یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

طلا تقاضا ندارد

وی ضمن تأکید بر اینکه تقاضایی در بازار برای خرید طلا و سکه شکل نگرفته است، گفت: هر چند قیمت‌ها در بازار افزایش یافت ولی معاملات نشان می‌دهد که تقاضای چشم‌گیری برای خرید طلا و سکه نداریم و این‌طور نیست که بگوییم مردم خریدار شده‌اند.

بذرافشان یکی از دلایل رکود بازار را ماه‌های محرم و صفر عنوان کرد .در حالی که اکنون ۱۱ روز از ماه ربیع می‌گذرد و با شروع مراسم‌های عروسی تقاضا باید بر روند قیمت‌ها تاثیر بگذارد. اما کاهش قدرت خرید مردم و روند بازار دلار در نخستین روز از هفته سوم مهرماه سال ۱۴۰۱ بازار طلا را دستخوش کاهش کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا