اقتصادی

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / روند کاهشی قیمت سکه ادامه دارد؟

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند اونس جهانی طلا هنوز در معرض فروش فنی است و احتمالاً تا ۱۷۰۰ دلار خریداران را جذب نمی‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اونس جهانی طلا در روند نزولی قرار دارد و همچنان در حال فاضله گرفتن از کانال ۱۸۰۰ دلاری است. افزایش شدید ارزش دلار و بازدهی خزانه داری آمریکا باعث شد تا قیمت طلا در روز جمعه اندکی کاهش پیدا کند درحالی که تلاش کند تا از رکود روز گذشته بازگردد و فلز زرد برای سومین روز متوالی افت کند و بدترین ضرر هفتگی خود را در شش ماه اخیر ثبت کرد.

نزول بهای اونس طلا در انتهای هفته، وضعیت دشواری را برای دارندگان فلز گران بهای داخلی ایجاد کرده است. ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را از دست داده است و به همین خاطر در جریان بازار امروز قیمت سکه با ادامه روند کاهشی قیمت مرز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد.

فعالان بازار طلا و سکه عقیده دارند که کاهش قیمت دلار در بازار امروز به پایین‌تر از کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و باعث شد قیمت سکه مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ را از دست بدهد. اگر قیمت دلار در زوند کاهشی قرار بگیرد احتمال دارد قیمت سکه به ارزش ذاتی خودش (یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) نزدیک‍‌تر شود.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در هفته گذشته این فلز گرانبها ۲٫۳ درصد سقوط کرد که بیشترین میزان تا ۲۹ جولای بوده است. طلا تحویل دسامبر در معاملات روز پنجشنبه ۵۰ دلار سقوط کرد و به پایین ترین سطح ۵ هفته ای ۱۷۴۵٫۵۰ دلار رسید. سقوط طلا در حالی رخ داد که داده هایی منتشر شد که نشان می دهد فروش خرده فروشی آمریکا در ماه آگوست(شهریور) بسیار خوب است و پس از هفته ها داده های چالش برانگیز از نوع دلتا ، اقتصاد را در وضعیت روشن قرار داده است.

شاخص دلار در دو معامله گذشته ۰٫۷ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح سه هفته ای نزدیک به ۹۳٫۲۰۰ رسید. بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا برای سومین روز متوالی افزایش یافت که بر طلا نیز سنگینی کرد.

اد مویا ، سرپرست تحقیقات آمریکا در پلتفرم معاملات آنلاین OANDA گفت: «بدترین دشمن طلا افزایش بازدهی خزانه داری است و در حال حاضر در حال افزایش است. طلا هنوز در معرض فروش فنی است و احتمالاً تا ۱۷۰۰ دلار خریداران را جذب نخواهد کرد.»

طلا همچنین در آستانه فشار نشست هفته آینده فدرال رزرو قرار دارد که می تواند موضوع کاهش برنامه محرک بانک مرکزی را که در ۱۸ ماه گذشته قیمت سهام را تقویت کرده است ، مورد بازنگری قرار دهد. رئیس فدرال، جی پاول و بیشتر همکاران ارشد او در فدرال رزرو تا کنون پیام‌های متفاوتی در این باره منتشر کرده اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا