بورس

پیش‌ بینی بورس هفته دوم دی (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت رشد بیش از ۱۰ درصدی داشت. کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحدی بود و در پایان این هفته با یک رکوردشکنی جدید در سال ۱۴۰۱ به سطح یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد رسید و رشد بیش از ۱۰ درصدی را ثبت کرد.

در این هفته شاخص کل بورس تهران رکوردشکنی کرد و برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ یک رشد سنگین را به ثبت رساند. چنانکه پس از ورود به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد، سقف یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را هم شکست و ۴۷ هزار واحد دیگر هم پیش رفت.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل بورس حرکت کرد و با رشد ۷.۸ درصدی در سطح ۴۸۰ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس هم رشد ۶.۴ درصدی را تجربه کرد و در محدوده ۲۰ هزار و ۴۱۷ واحدی قرار گرفت.

پیش‌بینی بورس هفته آینده

برخی کارشناسان شرکت‌کننده در نظرسنجی عقیده دارند که شاخص کل بورس در اولین دومین هفته از دی ماه تا حدودی سبزپوش خواهد بود. در کنار این سبزپوشی نمادهای شاخص‌ساز نیز روندی مثبت تجربه می‌کنند اما همچنان برخی از سهام روند رو به پایینی خواهند داشت.

به گفته برخی از تحلیلگران شاخص کل بورس تا پایان صعود روندی متعادل روبه بالا را تجربه خواهد کرد. تجربه همین روند باعث می‌شود که میزان ورود نقدینگی حقیقی به بازار سهام افزایش یابد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا