بورس

پیش بینی بورس هفته چهارم مهرماه (اینفوگرافیک)

هفته چهارم مهرماه در حالی آغاز می‌شود که بازار سهام با وجود رشد نسبی شاخص‌ها در روزهای گذشته، هنوز هم در منطقه رکودی قرار دارد. ارزش و حجم معاملات بورس بسیار پایین است و ترس از بروز شوک‌های جدید در فضای بازار سرمایه باقی مانده. آیا بازار سهام، نخستین ماه پاییز را هم در همین مسیر رکودی گام خواهد برداشت؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام سومین هفته مهر را متلاطم سپری کرد. به‌گونه‌ای که در ابتدای هفته، تحت تاثیر شعله‌ورشدن آتش جنگ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، ریزش بزرگی را تجربه کرد. بر اثر این ریزش، شاخص کل بورس به کف کانال دو میلیون واحدی رسید و خروج دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی پول حقیقی رقم خورد.

با این حال، ورق بازار سهام از نیمه هفته برگشت و شاخص‌ها اندکی مثبت شدند؛ اگرچه نتوانستند ریزش نیمه اول را جبران کنند و تراز پول حقیقی هم در پایان هفته منفی ماند! اما آیا قرار است روال بازار سهام تا پایان مهرماه بر همین مدار باشد یا می‌توان رشد کم‌رمق شاخص‌ها را کورسوی امیدی برای بازگشت رونق به بازار سهام تعبیر کرد؟ کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی تجارت‌نیوز، به این سوال پاسخ داده‌اند.

پیش بینی بورس هفته چهارم مهرماه

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته سوم مهرماه

بررسی معاملات سومین هفته از مهر ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که ارقام صعودی سهم‌های پربازده بالا رفته است. به طوری که آباد با رشد ۲۴ درصدی پربازده‌ترین سهم این هفته لقب گرفت. بررسی تکنیکال این سهم نشان می‌دهد که دو سطح پنج هزار و ۹۱۵ تومان و هشت هزار و ۹۷۱ تومان به ترتیب مهم‌ترین حمایت‌ و مقاومت این سهم تلقی می‌شوند. همچنین بسوییچ و حپترو نیز طی این هفته به ترتیب ۲۳ و ۱۸ درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح به ترتیب ۵۰۷ و ۵۷۲ تومان رسیدند.

در طرف مقابل اما سهام صنایع سیمان دشتستان «سدشت» در کنار بکاب و سجام کم‌بازده‌ترین نماد بورس در این هفته بود. به طوری که این سهم طی هفته سوم مهرماه با کاهش ۱۵ درصدی به قیمت پنج هزار و ۲۱ تومان رسید. در حال حاضر مهم‌ترین حمایت سهم چهار هزار و ۴۸۴ تومان است.

غفارس و ورنا نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده این هفته بودند که با نزول ۱۴ درصدی به سطوح به ترتیب هزار و ۴۷۱ تومان و ۶۸۱ تومان رسیدند. حمایت و مقاومت‌های این دو سهم نیز در جدول نمایش داده شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا