بورس

پیش بینی بورس هفته نخست شهریورماه (اینفوگرافیک)

بازار سهام در حالی وارد آخرین ماه تابستان شده است که حجم و ارزش معاملات خرد بازار همچنان در کف قرار دارد و خبر از رکودی سنگین می‌دهد. آیا قرار است بازار در ششمین ماه سال نیز همین روند را طی کند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام طی ماه‌های اخیر در تله رکودی گرفتار شده و حجم و ارزش معاملات خرد آن به کف رسیده است. این در حالی است که در برخی روزها، مسیر شاخص کل و برخی سهم‌ها صعودی است اما به دلیل آنکه حجم معاملات در کف قرار گرفته، می‌توان گفت بازار طی سه ماه گذشته در خواب فرو رفته است. اما آیا این بازار بالاخره از خواب بیدار می‌شود؟

کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی تجارت‌نیوز به این سوال پاسخ داده‌اند که آیا در هفته نخست شهریورماه، روند شاخص کل صعودی خواهد شد؟ کدام گروه‌ها طی این بازه زمانی مورد توجه معامله‌گران خواهند بود؟

بورس هفتگی4 شهریور1

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نگاه شاخص کل مستقیما به نرخ ارز دوخته شده است، به تجارت‌نیوز می‌گوید: «بر همین اساس و از آنجا که برای قیمت ارز احتمال نوسان رو به پایین وجود دارد، در نتیجه بازار طی هفته پیش رو متعادل منفی خواهد بود و اولویت نیز با تک‌سهم‌هاست.»

فردین آقابزرگی دیگر تحلیلگر بازار سرمایه هم به تجارت‌نیوز می‌گوید: «اصرار به فروش دستوری اوراق، بازار را به‌گونه‌ای تحت تاثیر قرار داده که علی‌رغم سطح ارزندگی قابل توجه نسبت به سایر بازارها، کماکان بازار متعادل و با شیب ملایم، مثبت خواهد بود.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا