اقتصادی

پیش بینی هوش مصنوعی از قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴

اگرچه قیمت بیت کوین (BTC) در حال تثبیت سطوح قبلی و کشاندن بقیه بازار ارزهای دیجیتال به دنبال روند خود است، اما جو احساسات نزولی را در بین فعالان کمی تشدید کرده است. با این حال پلتفرم‌های هوش مصنوعی همچنان قیمت بیت کوین را تا پایان سال ۲۰۲۴ صعودی پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش روند بازار، بیت کوین اخیراً از سطح مهم ۷۰ هزار دلار عبور، اما بلافاصله به زیر سطح مذکور سقوط کرد. در شرایط فعلی بیت کوین تلاش می‌کند دوباره به بالای منطقه مقاومت ۶۸ هزار دلار برسد. با این حال، پلتفرم‌های هوش مصنوعی همچنان به آینده قیمت بیت کوین خوش‌بین هستند.

پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی برای بیت کوین

یک الگوریتم پیشرفته هوش مصنوعی که بر اساس عملکرد تاریخی قیمت بیت کوین، الگوهای نمودار و سایر تحولات مرتبط است، پیش‌بینی می‌کند بیت کوین تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۴ به قیمت ۱۰۵ هزار و ۷۹۴ دلار خواهد رسید. این پیش‌بینی نشان‌دهنده افزایش ۵۵.۷۷ درصدی قیمت از سطح فعلی آن در زمان نگارش گزارش است.

پیش بینی ChatGPT-4o

مدل جدید ChatGPT-4o از  OpenAI، یک محدوده قیمتی بین ۷۸,۲۹۹.۱۷ دلار تا ۸۷,۰۰۰ دلار برای بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ ارائه داده است. این پیش‌بینی عواملی همچون هاوینگ اخیر بیت کوین و تاثیر آن بر صدور بیت کوین و پاداش ماینرها را در نظر گرفته است.

پیش بینی Claude Opus AI

Claude Opus AI، که از سوی Anthropic توسعه یافته، پیش بینی‌ای به‌مراتب صعودی‌تر ارائه داده و محدوده قیمتی بین ۸۰ هزار دلار در حالت محافظه‌کارانه و بیش از ۱۰۰ هزار دلار را در حالت پرریسک، پیش‌ بینی کرده است. این پیش‌ بینی بر اساس الگوهای تاریخی قیمت بیت کوین است که با جهش‌های قابل توجهی معمولاً ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از رویدادهای هاوینگ قبلی همزمان بوده‌اند.

تخمین Google Gemini

Google Gemini، چت‌بات هوش مصنوعی توسعه‌یافته از سوی آلفابت  (NASDAQ: GOOGL)، پیش بینی کرده قیمت بیت کوین می‌تواند با در نظر گرفتن اطلاعات فعلی و عوامل رشد احتمالی، بین ۷۰ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۴ قرار گیرد.

پیش بینی هوش مصنوعی از قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴

تحلیل قیمت بیت کوین

در حال حاضر، بیت کوین حدود ۶۷ هزار و ۹۱۵ دلار معامله می‌شود، که نشان‌دهنده کاهش ۱.۲۰ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته و کاهش ۳.۱۸ درصدی در هفته گذشته است. با این حال، در ماه گذشته قیمت ۸.۹۰ درصد افزایش یافته و از ابتدای سال تاکنون ۶۱.۷۶ درصد رشد پیدا کرده است.

احساسات بازار و پیش‌بینی‌های آینده

در بازار رمز ارز، بازیکنان نهادی بر اساس مشاهده سود دیگران در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. این شرایط می‌تواند وضعیت ترس از دست دادن یا (FOMO)  را در بازار تشدید کند و قیمت بیت کوین را به سمت یک میلیون دلار سوق دهد. با این حال، برخی از معامله‌گران حرفه‌ای کریپتو، مانند ولف، این پیش‌بینی‌های بیش از حد خوش‌بینانه را به چالش می‌کشند. ولف استدلال می‌کند که یک هدف واقع‌بینانه‌تر برای بیت کوین ۱۳۰ هزار دلار خواهد بود، در آن سطح او تصمیم خواهد گرفت که بیت کوین‌های خود را بر اساس شرایط بفروشد یا نگه دارد.

در حالی که پلتفرم‌های هوش مصنوعی و کارشناسان کریپتو اهداف قیمتی متنوعی برای بیت کوین ارائه می‌دهند، آنها یک باور مشترک در مورد مسیر صعودی این دارایی دارند. با این حال، طبیعت نوسانی بازار کریپتو به این معنی است که روندها می‌توانند به‌سرعت تغییر کنند. بنابراین، انجام تحقیقات و مطلع بودن از تحولات بازار برای اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری آگاهانه ضروری خواهد بود.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا