اقتصادی

پیش بینی ۶۰ دلاری شدن نفت تا ۲۰۲۷

تحلیلگران ریستاد انرژی عقیده دارند قیمت نفت در سال آینده به اوج ۹۱ دلار در هر بشکه می‌رسد و بعد تا ۲۰۲۷ تا ۶۰ دلار در هر بشکه پایین می‌آید.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، شرکت تحقیقات انرژی ریستاد انرژی اعلام کرد آهسته شدن رشد تقاضا برای نفت قیمت آن را تا ۲۰۲۷ تا ۶۰ دلار در هر بشکه پایین می‌آورد.
این گزارش در شرایطی اعلام شده که تحلیلگران وال استریت پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت طی دو سال آینده به ۱۵۰ دلار در هر بشکه برسد. اما تحلیلگران ریستاد انرژی عقیده دارند قیمت نفت در سال آینده به اوج ۹۱ دلار در هر بشکه می‌رسد و بعد تا ۵۰ دلار پایین می‌آید.
کلادیو گالیمبرتی، سرپرست تحقیقات ریستاد انرژی در شمال آفریقا در روز پنجشنبه در یک رویداد انرژی در هیوستن گفت:«تقاضا به زودی به اوج می‌رسد. ما تخمین می‌زنیم قیمت‌ها طی ۳ تا ۴ سال آینده به خاطر افزایش عرضه کاهش یابد».

وی گفت ائتلاف اوپک پلاس توانسته با کاهش تولید قیمت نفت را در سال جاری میلادی افزایش دهد اما این استراتژی در بلند مدت موفقیت آمیز نخواهد بود.

گالیمبرتی تاکید کرد متوسط رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال گذشته میلادی برابر با ۳.۷ میلیون بشکه در روز بوده است، و در سال جاری احتمالاً تا ۲.۴ میلیون بشکه در روز کند می‌شود و در ۲۰۰۵ برابر با ۱.۲ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این رقم در ۲۰۲۶ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.
وی اضافه کرد قیمت نفت پس از سال ۲۰۲۶ تحت تاثیر سرعت انتقال به سمت انرژی‌های پاک‌تر و سطح سرمایه‌گذاری در تولید جدید سوخت‌های فسیلی خواهد بود.
ریستاد انرژی پیش بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت پس از ۲۰۲۷ رو به افزایش بوده و به بالاتر از ۵۰ دلار در هر بشکه برسد.

این شرکت پیش بینی می‌کند تولید نفت آمریکا تا ۲۰۲۶ به ۱۵ میلیون بشکه در روز برسد و بعد ثابت شود. آمریکا در حال حاضر ۱۳ میلیون بشکه در روز تولید نفت دارد.
تحلیلگران ریستاد عقیده دارند اگر تولید کنندگان نفت شکل آمریکا حفاری‌های خود را افزایش دهند سیاست فعلی اوپک برای کاهش تولید دیگر موثر نخواهد بود.
گالیمبرتی گفت اگر قیمت نفت خام برنت بعد از ۲۰۲۶ به طور متوسط برابر با ۸۰ دلار در هر بشکه باشد، تولیدکنندگان نفت آمریکا سرمایه‌گذاری را از سر می‌گیرند. آن وقت تولید نفت این کشور به ۱۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد و تاثیر اوپک بر قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.
تحلیلگران این شرکت عقیده دارند استراتژی اوپک تنها برای یک سال موثر بوده نه ۷ سال و اگر سطح قیمت نفت همچنان بالا باشد تولیدکنندگان آمریکا برنده خواهند بود.

به نقل از: رویترز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا