کسب و کار

پین تثبیت چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی یک سری از لوازم صنعتی بپردازیم که کمتر کسی با انها اشنایی دارد یا روش صحیح استفاده از آنها را می داند. برای مثال، قرار است به فنر خارجی بپردازیم. سپس به بررسی لوازم پولیش کاری نگاهی می اندازیم و در نهایت به معرفی پین تثبیت بحث را تمام میکنیم.

فنر خارجی در صنعت قالب سازی

فنرها در صنعت قالب سازی بسیار پرکاربرد هستند. فنر یک نوع وسیله ی کشسانی و ارتعاشی محسوب می شود که در صنعت های مختلف  استفاده می گردد و کاربرد های متعددی دارد. برای مثال، در قالب ها صفحه  متحرک،  نیرو را به قطعه و صفحه پایینی وارد می کند. اگر این نیرو بیش از حد باشد، موجب شکستن و یا آسیب جدی قطعه می شود. فنر نیرو و فشار وارد شده بر قطعه کار را متعادل می سازد و از این طریق از آسیب جلوگیری می کند. به هنگام استفاده از فنر، برای جلوگیری از شکستن سریع، فنر باید به صورت عمودی بر روی سطح قرار بگیرد. بهترین دمای عملکرد  فنر در محدوده ۳۰ تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد می باشد. در دماهای بالاتر و پایین تر، فنر بازدهی مناسبی نخواهد داشت.

ابزار پولیش کاری در قالبسازی

اولین چیزی که با شنیدن کلمه پولیش به ذهن‌ ما می رسد، پولیش‌کاری ماشین می باشد. پولیشر دستگاهی صنعتی است که از آن برای جلا دادن به سطوح مختلف مانند انواع کف پوش، سنگ، سرامیک، بتن و ترمیم سطح بدنه خودرو استفاده می‌ گردد. این دستگاه با دارا بودن مخزن آب تمیز برای شستشو و جلا دهی بسیار ایده آل می باشد. البته لازم به ذکر است که این دستگاه تنها برای قسمت‌های محدود کاربرد دارد. همچنین برای انجام پولیش حرفه ای اتومبیل یکی از مهمترین فاکتورها داشتن دستگاه پولیش مناسب است.‏ از مهم ترین ویژگی های یک دستگاه پولیش می توان به ابعاد کوچک، صدای کم موتور پولیش، سازگاری با پدهای پولیش استاندارد، اوربیتالی بودن پولیشر و وزن مناسب دستگاه برای سهولت پولیش اشاره کرد.

پولیش یک اصطلاح می باشد که برای طیف وسیعی از فرایندهای طراحی شده به منظور حذف یا جابجایی نقایص سطحی و افزایش براقیت سطوح مختلف به کار گرفته می شود. به عنوان مثال پس از ساخت، تعمیر، و رنگ برخی مصنوعات فلزی یا چوبی، می‌توان با استفاده از پولیش کاری، سطح را زیباتر و و براق‌تر نمود و به آن جلا بخشید. محافظت از پوشش و رنگ موجود روی سطوح مختلف، برای افزایش دوام رنگ بسیار مهم می باشد. با پولیش و رفع نقایص موجود در رنگ، می‌‌توانیم  به این هدف نزدیک‌ تر شویم  و دوام رنگ را بالاتر ببریم. برای  روشن‌تر شدن مطلب فقط کافیه بدانید که نمی‌توان صرفا با نقاشی  و رنگ کاری، تمام نقص‌های سطح را اصلاح نمود. زیرا باید به این موضوع نیز توجه  کرد که عمق نقص  در ارتباط با سیستم رنگ بسیار مهم می باشد.

پین تثبیت در صنایع ماشین سازی

پین تثبیت یکی از قطعات بسیار کاربردی است که در صنایع مختلفی از جمله صنایع ماشین سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این پین دو سطح قطعه را قرینه نگه می دارد و مرکز آن را مشخص می کند، در نتیجه ماتریس قطعه به خوبی مشخص می شود و می توان ادامه کار را بر روی آن اعمال کرد. با توجه به این موضوع که استفاده از این پین ها در صنایع مورد توجه است، تمامی افراد تمایل دارند اطلاعات خود را در مورد آن بالا ببرند. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. 

پین تثبیت قالب سازی

پین ثابت کننده به عنوان یکی از کاربردی ترین قطعات قالب به شمار می رود که از آن در صنعت ماشین سازی نیز استفاده می نمایند. جهت قرینه نگه داشتن دو سطح یا سنتر نگه داشتن سنبه و ماتریس از پین بهره برداری می گردد که به شکل موقت یا دائم نصب می شود. پین های ثابت کننده به دو شکل عرضه می شوند.

پین تثبیت قالب یا پین تثبیت (توپر) در صنعت قالبسازی و صنایع وابسته کاربردی می باشد که می تواند با محدود کردن درجات آزادی قطعه و یا صفحات همراه مانع از حرکت قطعه و صفحه شود.این پین توپر می باشد که قالب ها به دو نوع قالب پلاستیک یا بلوک و قالب فلز یا قالب سنبه ماتریس تقسیم می گردد.قالب پلاستیک شامل قطعات مختلفی مثل کفشک ، سنبه‌ها ، بوش‌ها و… می باشد که هر کدام از وظیفه‌ای خاص برخوردار می ‌باشد. از قطعات استاندارد قالب تزریق پلاستیک می‌توان به پین تثبیت رزوه دار اشاره کرد.

هدف استفاده از پین تثبیت چیست؟

اگر به نام این محصول توجه کنید متوجه می شوید هدف اصلی از تولید این پین ایجاد ثبات در قطعات است. این پین برای تراز کردن  یا اتصال موقت ابزار به کار می رود و به تولید کنندگان کمک می کند تا بر کار خود تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین، این پین ها برای مونتاژ کردن دو قطعه مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این پین ها باعث می شود تا افراد بتوانند قطعات را بدون لرزش و تکان خوردن در کنار یکدیگر نگه دارند.

حال که با فنر خارجی آشنا شدید و مفهوم پولیش کاری را درک کردید و به کاربردهای پین تثبیت نیز آگاهی پیدا کردید، وقت آن رسیده که برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید هر یک از این محصولات به وبسایت formoboresh.com سری بزنید و از محصولات آنها دیدن کنید. این وبسایت اینترنتی دارای محصولات متفاوت صنعتی میباشد که به همه نقاط ایران ارسال میکنند. تنها کافیست محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید و آنها را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا