اقتصادی

چابهار، میزبان دومین کشتی گندم هند به افغانستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دومین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان، دیروز در بندر چابهار پهلوگیری کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر ، بهروز آقایی، با اعلام این خبر گفت: مطابق برنامه انجام شده، سری جدید کمک‌های انسان دوستانه در قالب محموله ۷۵ هزار تنی گندمی دولت هند به مردم افغانستان، از طریق بندر چابهار وارد این بندر اقیانوسی شد.

وی با بیان اینکه بخش نخست این محموله در قالب ۲۰۳ کانتینر به وزن ۵ هزار تن، ۲۷ فروردین از طریق بندر چابهار وارد و به طور کامل طی ۱۲ روز به افغانستان ارسال شد، گفت: روز گذشته کشتی حامل دومین بخش از این کمک‌ها در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد. این محموله با کشتی کاشان حامل ۴۳۵ کانتینر ۲۰ فوت به وزن ۱۰ هزار تن، وارد این بندر شد.

به گفته این مقام مسؤول، این محموله پس از انجام تشریفات گمرکی بصورت حمل یکسره از کشتی به کامیون و از طریق مرز میلک – زرنج به ولایات هرات، قندهار، بغلان، کابل و بلخ منتقل می‌شود. نقش بندر چابهار تغییر کرده و دیگر یک بندر سنتی نیست، بلکه با افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و تکمیل تجهیزات راهبردی به بندری چند منظوره در کلاس جهانی تبدیل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با برداشتن گام‌های عملی و نقش آفرینی ملی و بین المللی و همچنین توسعه زیرساختی و تجهیزاتی، علاوه بر عدم محدودیت در تخلیه و بارگیری هر نوع کالا قابلیت پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما را نیز دارد.

خبرنگار: عرفانه تاجیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا