کسب و کار

چالش و ضرر خرید خودرو برای مشتریان

چالش­های خرید خودرو در سال‌های اخیر، افزایش‌یافته‌اند. افزایش قیمت خودروها مهم‌ترین مانع خودرودار شدن مردم است. این افزایش قیمت، سبب گسیل عده بسیاری به سمت بازار خودروهای دست‌دوم شده است. بازاری بسیار پرریسک که احتمال ضرر در آن، فراوان است.

همچنین چالش‌های جدی درمورد سلامت خودرو‌های کارکرده مطرح است. طبق آمار مجموعه همراه مکانیک، ۷۲% خودروهای دست‌دوم دارای حداقل یک نقص فنی یا بدنه‌ای هستند که معمولاً در آگهی‌ها به آن‌ها اشاره‌ای نمی‌شود؛ ۸۱% آگهی‌دهندگان ادعا می‌کنند خودرویشان حتی یک لکه رنگ هم ندارد.

در این مقاله، سه چالش اصلی خرید خودرو به‌ویژه خودروی دست‌دوم را بررسی خواهیم کرد. در پایان هر چالش نیز راه‌حلی برای مواجهه با آن، ارائه می‌کنیم. درصورتی‌که قصد خرید خودرو دراین بازار پرتلاطم را دارید با خواندن این مقاله، گام‌های مطمئن‌تری در این راه خواهید برداشت.

رفع چالش افزایش قیمت خودرو با خرید اقساطی همراه مکانیک

حتی در بازار نسبتا باثبات سال‌های دور هم، قیمت خودرو برای بسیار از اقشار متوسط و ضعیف جامعه، یک چالش بود؛ چه رسد به بازار امروز که تنها بخش کوچکی از جامعه، توان خرید نقدی خودرو را دارد. قیمت خودروهای داخلی و خارجی در دو سه سال اخیر با افزایش چندصد درصدی، مواجه شده‌اند. ارزان‌ترین خودروی داخلی هم امروز، نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

رفع چالش افزایش قیمت خودرو با خرید اقساطی همراه مکانیک

شرکت‌های خودروسازی، هرازچندی طرح‌های خرید اقساطی را راه‌اندازی می‌کنند. طرح‌هایی که گاه، شرایط چندان عادلانه‌ای ازنظر سود، مهلت بازپرداخت اقساط و ضمانت‌های لازم را ندارند. به­علاوه، این طرح‌ها فقط شامل خودروهای صفر می‌شوند.

پلتفرم خریدوفروش خودروی آنلاین همراه مکانیک، با هدف پوشش دادن این نقطه‌ضعف در بازار، اقدام به راه‌اندازی طرح خرید اقساطی خودرو برای خودروهای دست‌دوم کرده است. در این طرح، خودروهای زیر به فروش می‌رسند:

  • خودروهای داخلی یا چینی با مدل بالاتر از ۱۳۹۵ و حداکثر کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر
  • خودروهای خارجی غیرچینی با مدل بالاتر از ۲۰۱۵ با حداکثر کارکرد ۱۲۰ هزار کیلومتر

“فروش اقساطی خودرو، در شرایط نابسامان اقتصادی که روزانه شاهد گران‌تر شدن خودرو و کاهش قدرت خرید مردم هستیم می‌تواند به افرادی که قصد خرید قسطی خودرو را دارند امکان رسیدن به ماشین دلخواهشان را بدهد. همان‌طور که می‌دانید در فرایند لیزینگ خودرو، خریدار مبلغ به توافق رسیده شده را به صورت قسطی به شرکت لیزینگ مورد نظر پرداخت می‌کند. از جمله مزایای خرید اقساطی خودرو می‌توان به تنوع در طرح خودروها و کوتاه بودن زمان واگذاری اشاره کرد.”

متقاضی خرید اقساطی خودرو از همراه مکانیک، تنها باید نیمی از مبلغ خودرو را به‌صورت پیش‌پرداخت، بپردازد. مابقی آن نیز بین یک تا سه سال و طی چک‌های سه‌ماهه از وی، دریافت خواهد شد. حداقل مبلغ پیش‌پرداخت در این طرح، ۵۰ میلیون تومان است. شرایط استفاده از تسهیلات نیز به شرح زیر است:

  • تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان: دسته‌چک صیادی
  • تسهیلات بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان: یک نفر ضامن و دسته‌چک صیادی
  • تسهیلات بیش از ۵۰۰ میلیون تومان: وثیقه ملکی که داخل شهر و بلامعارض است

دیگر مزایای این طرح، سود بسیار کم اقساط تسهیلات و همچنین، امکان خرید از بین خودروهای خارج از نمایشگاه همراه مکانیک، هستند.

به‌این‌ترتیب، داشتن خودرو با این طرح خرید اقساطی، برای بسیاری افراد که ناامیدانه به قیمت‌ها می‌نگریستند، از رویا به واقعیت بدل شده است.

وضعیت فنی خودرو

یکی دیگر از چالش‌های مهم خرید خودرو که احتمال ضرر را هم در خود دارد، وضعیت فنی خودرو است. در بازار خریدوفروش ماشین دست‌دوم، بسیاری از دلالان یا صاحبان ماشین، از ایرادات آن، چیزی نمی‌گویند یا حتی از آن‌ها اطلاع ندارند. به همین دلیل، اقدام به قیمت‌گذاری غیرواقعی می‌کنند. اشتباهی که درنهایت، ضررش را خریدار خواهد پرداخت. مهم‌ترین موارد فنی که در هنگام خرید خودرو  https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ باید به آن‌ها توجه شود، عبارت‌اند از:

  • معاینه بدنه
  • قسمت‌های فنی
  • تشخیص میزان استهلاک
  • عملکرد آپشن­ها
  • احتمال تصادفی بودن
  • وضعیت لاستیک‌ها

این موارد، حتما باید توسط یک کارشناس فنی بررسی شوند. بااین‌حال، پرداخت هزینه کارشناسی برای تمامی گزینه‌های موردنظر و همچنین، عدم ضمانت کارشناس نسبت به نظر خودش، از مهم‌ترین چالش‌های خریدار در این زمینه هستند.

پلتفرم خریدوفروش خودروی همراه مکانیک، این چالش را نیز با ارائه راه‌حلی منطقی و تضمینی، برطرف کرده است. خودروهای موجود در نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک، همگی توسط کارشناسان فنی خبره همراه مکانیک، بررسی شده‌اند. قیمت‌گذاری خودرو نیز بر همین اساس انجام‌شده تا کمترین ضرر، ممکن متوجه خریدار شود.

کارشناسان فنی همراه مکانیک، علاوه بر معاینه فنی خودرو در هنگام ثبت آگهی فروش، در هنگام معامله نیز مجددا آن را کارشناسی و بررسی می‌کنند. درنهایت هم به خریدار، برگه ضمانت جبران خسارت هفت‌روزه، داده می‌شود. به‌این‌ترتیب، خریدار از صحت کارشناسی انجام‌شده، مطمئن خواهد بود.

چالش های حقوقی در هنگام خرید خودرو

چالش های حقوقی در هنگام خرید خودرو

خرید خودرو دست‌دوم ازنظر حقوقی، خاطراتی دارد. برخی خودروها ازنظر حقوقی، ایراداتی دارند یا صاحب آن، ممنوع­المعامله است. مواردی که در بسیاری از معاملات، زمینه‌ساز کلاه‌برداری شده و خریدار را با دردسرهای حقوقی، مواجه کرده است.

پلتفرم همراه مکانیک در کنار راه‌اندازی طرح خرید اقساطی خودرو و خدمات کارشناسی فنی، مشتری را از زمان انتخاب خودرو تا تعویض پلاک و تنظیم سند، ازنظر حقوقی، همراهی می‌کند. این همراهی، شامل ارائه انواع مشاوره و نظارت بر روند انجام معامله است. به‌این‌ترتیب، اضطراب معامله به‌ویژه برای افرادی که برای اولین بار است که اقدام به خرید خودرو می‌کنند، کاهش می‌یابد.

خرید خودرو چالش ها و راه حل ها

امروزه قیمت خودروهای دست‌دوم نیز ازحد توان اکثریت مردم، خارج شده است. به­علاوه خودروهای بسیاری هم، تحت‌عنوان سالم و کم­کارکرده به فروش می‌رسند که ازنظر بدنه و فنی مشکلات فراوانی دارند. همچنین چالش‌های حقوقی و احتمال کلاه‌برداری در معامله نیز از چالش‌های خرید خودرو  https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ در کشور ما هستند.

پلتفرم آنلاین خریدوفروش خودرو همراه مکانیک با راه­اندازی طرح خرید اقساطی خودرو دست‌دوم، ارائه کارشناسی فنی تضمین‌شده و همراهی حقوقی خریدار تا پای معامله، این چالش‌ها را برطرف کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا