اقتصادی

چای گران نخواهد شد

روند بازار به نقل از تسنیم نوشت:‌ با وجود برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات چای قیمت این محصولات تا اطلاع ثانوی افزایش نمی‌یابد.

احمدرضا بخشی رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی و عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار کرد: با وجود اینکه در یک ماه گذشته ارز واردات چای از ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تبدیل شده اما قیمت این محصول در بازار افزایش نیافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه این چای ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است، قیمت چای فعلا باید با قیمت قبل خود به فروش برسد و تنها قیمت خرید فروش عمده بارهای جدید قیمت چای افزایش یافته است.  

رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی ادامه داد: برای سال آینده پیش بینی شده است که محموله های وارداتی چای در گمرک مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزود شود که این مهم احتمالا از اردیبهشت ماه یا خرداد سال آینده اجرایی میشود.

وی تصریح کرد: این موضوع باعث سوء استفاده برخی از افراد شده است و با نگهداری چای‌های وارداتی در انبارهای به دنبال فروش گران‌تر این محصول در سال آینده هستند.

بخشی اظهار داشت: افرادی که به دنبال سوء استفاده از شرایط موجود و گرفتن ماهی از آب گل آلود باشند تحت پیگرد نهادهای نظارتی قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول گفت: قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم چای هندی به طور متوسط  ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان  و چای سریلانکا  از  ۶۰ تا  ۷۵  هزار تومان به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا