سیاسی

چراغ سبز آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران؛ آماده‌ایم تا ورق را برگردانیم

یک دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: ما آماده ایم راهی پیدا کنیم تا تحریم‌های مغایر با برجام را برداریم و ایران هم اقدامات هسته‌ای که با برجام مغایر است را به عقب برگرداند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، خبرنامه دیپلماتیک به نقل از لورا روزن خبرنگار آمریکایی نوشت: یک دیپلمات ارشد آمریکایی امروز گفت که آنها هنوز منتظر پاسخ ایران در مورد زمان آماده شدن برای از سرگیری مذاکرات بین‌المللی به منظور احیای احتمالی برجام هستند.

بنابر این گزارش این دیپلمات افزود: “در حالی که زمان یک عامل تاثیرگذار است، مهمتر این است که ایرانیان با موضعی واقع بینانه که به بازگشت متقابل به توافق کمک می کند، به مذاکرات بازگردند.”

در ادامه این مطلب آمده است: این دیپلمات ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: “ما آماده ایم راهی پیدا کنیم تا تحریم های مغایر با برجام را برداریم و آنها نیز اقدامات هسته ای که با برجام مغایر است را به عقب برگرداند.”

وی گفت: “ما آماده ایم تا مذاکرات را با این روح و نگرش ادامه دهیم و سعی کنیم به سرعت به نتیجه برسیم تا ورق را برگردانیم.”

وی افزود: “ایرانی ها باید تصمیم بگیرند که آیا آنها نیز متعهد به این کار هستند یا نه. در غیر این صورت، ما مجبوریم مسیر متفاوتی را انتخاب کنیم. “

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا