اجتماعی

چرا اتوبوس‌های تهران همیشه شلوغ است؟ + اینفوگرافیک

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: تهران به هفت هزار اتوبوس نیاز دارد. اما در حال حاضر حدود دو هزار و ۲۰۰ اتوبوس فعال دارد. البته همه این اتوبوس‌ها فرسوده هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، تهران تنها دو هزار و ۲۰۰ اتوبوس فعال دارد. این در حالی است که نیاز به هفت هزار اتوبوس (بی‌آرتی) دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تهران ۹ میلیون و ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد. البته باید این نکته را در نظر داشت که جمعیت تهران در روز و شب با هم فرق دارد.

پیش‌تر پیروز حناچی، شهردار سابق تهران گفت که جمعیت تهران در روز ۱۲ میلیون نفر و در شب هشت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است.

فعالیت حدود ۲ هزار اتوبوس فعال و فرسوده

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی‌ها باید روزانه حدود چهار و نیم میلیون نفر با اتوبوس جابه‌جا شوند. اما در حال حاضر حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر با اتوبوس‌های شرکت واحد جابه‌جا می‌شوند.»

تشکری هاشمی گفت که تهران حدود دو هزار و ۲۰۰ اتوبوس فعال دارد. اما همه این اتوبوس‌های تهران خراب هستند. آنطور که رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت تهران به هفت هزار اتوبوس نیاز دارد.

اینفوگرافیک بی آر تی
تهران فقط ۲ هزار و ۲۰۰ اتوبوس فعال دارد و البته نیازمند تعمیرات هستند.

۳ هزار اتوبوس غیرفعال و فرسوده در پارکینگ

از سوی دیگر حدود سه هزار اتوبوس فرسوده نیز در پارکینگ‌های تهران غیرفعال هستند. البته برخی از این اتوبوس‌های تهران را می‌توان با تعمیر به چرخه فعالیت برگرداند.

این در حالی است که خرداد سال جاری مجتبی شفیعی، معاون حمل‌و نقل شهردار تهران از واردات ۵۰ اتوبوس کارکرده از اروپا خبر داد. آنطور که شفیعی گفت این اتوبوس‌ها در حال گذراندن تعمیرات اولیه هستند. (باشگاه خبرنگاران)

به عبارتی اتوبوس‌های نیازمند تعمیرات به پایتخت وارد شد، در حالی که همین حالا همه اتوبوس‌های فعال در شهر نیازمند تعمیر هستند. از سوی دیگر سوال اینجاست که چرا به جای واردات اتوبوس‌های کارکرده و نیازمند تعمیرات، اتوبوس‌های غیرفعال در پارکینگ تعمیر نشد؟

در چنین شرایطی است که برخی از شهروندان تهرانی باید در صف بمانند تا بتوانند با اتوبوس‌های تهران به مقصدشان برسند. البته آن هم ایستاده و در شلوغی. گاهی همین شرایط هم برای مسافران بدتر می‌شود؛ زمانی که بی‌آرتی در میان مسیر به علت خرابی توقف می‌کند تا اتوبوس دیگری به فریاد مسافران برسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا