کسب و کار

چرا به گلخانه کشت بادمجان نیاز داریم؟

در کشور ما فروش بادمجان صادراتی عمده به نقاط مختلف جهان صورت می گیرد. معمولا کاشت بادمجان در ایران در اوایل بهار که هوا مساعد است انجام می شود و در تابستان و نهایت اوایل پاییز نیز این محصول برداشت می شود. به همین علت امکان کشت این محصول در فصل پاییز و زمستان وجود ندارد و اگر تولید گلخانه ای را در دستور کار قرار ندهیم فضای رقابتی این محصول پرسود را از دست خواهیم داد.

علاوه بر موارد گفته شده با توجه به اینکه بادمجان در فضای کنترل شده ای کاشته می شود، در برابر آفات و حشرات محافظت می شود و موجب وارد شدن خسارت کمتری به گلخانه دار می شود و همچنین محصول با کیفیت تری نیز تولید می شود.

بهترین روش کوددهی بادمجان گلخانه ای

با توجه به مراحل سخت و حساسی که در تهیه بادمجان گلخانه ای وجود دارد قیمت روز بادمجان نیز به صورت مدوام در حال تغییر می باشد.

پیش از اینکه غده های بادمجان سر بزند و میوه رشد کند، باید با دادن کودهایی که پتاسیم دارند، گیاه را برای غده دهی بهتر آماده کنیم. برداشت محصول از بوته های بادمجان تدریجی است. بنابراین در فاصله اولین برداشت تا آخرین آن باید به طور کامل از بوته ها محافظت شود. در این زمان بهترین برنامه کوددهی بادمجان این است که به خاک کودهای سه بیست داده شود که همه عناصر را در خود داشته باشد.

بنابراین هر کشاورز با توجه به نوع محصولی که می کارد باید تخصص های لازم جهت کشت این محصول تا زمان برداشت را آموزش ببیند تا یک محصول با کیفیت را تولید و به مشتریان عرضه کند.

بهترین روش کوددهی بادمجان گلخانه ای

چگونه بادمجان شیرین و تلخ را بشناسیم؟

به منظور خرید بادمجان عمده از گلخانه باید بتوانید بهترین نوع آن را تشخیص بدهید. تشخیص بادمجان شیرین رنگ بادمجان را چک کنید. تشخیص بادمجان تلخ از شیرین، از جمله چالش‌ هایی‌ است که می ‌تواند انتخاب بادمجان مناسب برای خرید را کمی دشوار کند.

 این میوه در رنگ‌های مختلفی وجود دارد اما رایج‌ترین رنگ بادمجان بنفش تیره است. اما بنفش روشن، راه‌راه، بادمجان سفید و حتی بادمجان زرد هم در دنیا داریم. بادمجان به هر رنگی که باشد، باید چک کنید که سرتاسر میوه همان رنگ را داشته باشد و مثلا بخشی از آن سبز یا سفید نباشد. این نشانه ی کال بودن بادمجان است.

همچنین باید توجه داشته باشید که پوست این میوه باید برق بزند. وقتی پوست کدر و چروک است یعنی کهنه است و طعم تازگی نخواهد داشت.

چگونه بادمجان شیرین و تلخ را بشناسیم؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا