اقتصادی

اتفاق عجیب در بازار رمزارزها / چرا بیت‌کوین ریزش کرد؟

بیت‌کوین پس از چند وقت رنج زدن در محدوده۴۷ هزار دلار ریزش کرد و حالا در محدوده ۴۳ هزار دلار معامله می‌شود.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، تنها چند دقیقه پس از پایان نشست FOMC فدرال رزرو بیت‌کوین ریزش کرد و به ۴۳ هزار دلار رسید.

دلیل ریزش بیت‌کوین این بود که فدرال رزرو در این نشست برنامه‌های خود برای افزایش نرخ بهره را اعلام کرد.

بیت‌کوین یک حمایت مهم روی محدوده ۴۶ هزار دلار داشت اما سیگنال فاندامتال قوی مبنی بر افزایش نرخ بهره از سمت فدرال رزرو این حمایت را شکست.

براساس گزارش‌ها انتظار می‌رود فدرال رزرو سیاست‌های خود را از ماه مارس شروع کند.

پیش‌بینی بیت‌کوین

یک تحلیلگر بازارهای مالی به نام مستعار Rekt روز ۵ ژانویه ریزش بیت‌کوین تا ۴۴ هزار دلار را پیش‌بینی کرد. او در توئیتر خود نوشت: «نمودارهای بیت‌کوین در شرایط حاضر شباهت‌های زیادی با ماه می ۲۰۲۱ دارد. اگر تاریخ دوباره تکرار شود ممکن است بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ریزش کند.»

مایکل ون‌دو‌پوپ، کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد بیت‌کوین باید محدوده ۴۶ هزار دلار را پس بگیرد و اگر قیمت رشد نکند احتمالا ریزش ادامه دارد.

براساس اطلاعات تکنیکال اگر بیت‌کوین ۴۶ هزار دلار را پس نگیرد بازار به مدت طولانی به خواب می‌رود و احتمالا تا ۳۰ هزار دلار ریزش می‌کند.

دامیننس بیت‌کوین در محدوده ۳۹/۶ درصد است و نسبت به دوره اوج بازار افت زیادی داشته است.

ارزش بازار ۲/۰۹ هزار میلیارد دلار رسیده و خروج پول زیادی را شاهد بودیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا