بورس

چرا سود سهام عدالت واریز نشد؟

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفته بود که باید مرحله دوم سود سهام عدالت شب عید فطر واریز شود، آخرین پیگیری‌ها از این شرکت نیز از نامشخصی زمان واریز حکایت دارد.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، مرحله اول سود سهام عدالت که شامل ۵۰ درصد ارزش آن است چند روز قبل از نوروز واریز شد و برای پرداخت ۵۰ درصد دوم چندیدن بار زمان اعلام شد ولی عملی نشد.

آخرین باری که مسئولان درباره واریز سود زمان اعلام کردند در این هفته بود، مسئولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفتند که مرحله دوم سود سهام عدالت باید شب عید فطر واریز شود، اما نشد.

پنجشنبه و جمعه هفته‌ای که سپری شد عید فطر بود و قاعدتا باید این سود در یکی از این روزها واریز می‌شد، پیش از این مدیران سهام عدالت در باره علت تاخیر در واریز گفته بودند که چند شرکت سهام عدالت سود خود را واریز نکرده‌اند.

در سبد سهام عدالت ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی هستند. حسین فهیمی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفته بود که چند شرکت هنوز سود خود را واریز نکرده‌اند و اگر تاخیر ادامه داشته باشد اسامی آنها را اعلام می‌کند. او چند روز بعد از این اظهارات، در گفتگوی دیگری زمان واریز سود را «به زودی» اعلام کرد.

پیگیری‌ها از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز این طور حکایت می‌کرد که باید سود را شب عید فطر واریز کنند، اما هنوز توضیحی داده نشده که چرا این واریزی انجام نشده است؟ همچنین زمان جدیدی نیز اعلام نشده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا